Mecanic şi şef de tren, prinşi beţi în cursă

Mecanic şi şef de tren, prinşi beţi în cursă

Potrivit procedurii, fiecare mecanic sau şef de tren trebuie testat cu etilotestul înainte de a urca în locomotivă. În cazul accidentului feroviar produs în noaptea de marţi spre miercuri, ori nu au fost verificaţi înainte de a se urca, ori şefii de gară nu mai respectă procedurile.

Motivul: mecanicul şi şeful de tren implicaţi în accidentul feroviar care a avut loc în triajul Staţiei CFR Arad, când o locomotivă a intrat într-o garnitură formată din vagoane cisternă, erau sub influenţa băuturilor alcoolice, potrivit poliţiştilor. „Pe vremuri, nimeni nu urca în locomotivă fără să fie verificat. Mai apoi se făceau sondaje şi de sărbători se punea etilotestul’’, ne–a povestit un mecanic aflat la pensie. În cazul mecanicului de locomotivă implicat în accident, în vârstă de 45 de ani, din judeţul Bihor, a rezultat o alcoolemie de 0,75 mg/litru alcool pur în aerul expirat, iar în cel al şefului de tren, de 51 de ani, 0,26 mg/ litru, în urma verificărilor cu aparatul etilotest. Poliţiştii continuă cercetările în acest caz pentru a stabili împrejurările exacte în care s-a produs accidentul, mecanicul de locomotivă fiind cercetat sub aspectul comiterii infracţiunilor de nerespectare sau îndeplinire defectuoasă a atribuţiilor de serviciu şi prezenţa la serviciu sub influenţa alcoolului.