Max Verstappen, cel mai tânăr pilot din istoria F1

Max Verstappen, cel mai tânăr pilot din istoria F1

Tânărul olandez va bate, în 2015, recordul de precocitate pe care îl dețin participanții în cea mai importantă competiție auto.

Formula 1 este un sport ce atinge cote imense de interes. Fenomenul a luat naștere în 1946 și încă de la debut a fost fixat în galeria activităților de risc maxim. Primul sezon al CM de Formula 1 a avut loc în 1950, fiind câștigat de cei de la Alfa Romeo, datorită lui Giussepe Farina. Dominația echipei italiene a ținut până în 1952.

A debutat în karting

De aici, „Scuderia Ferrari” a dominat următoarele două sezoane, prin pilotul Alberto Ascari, dar asta până când Juan Manuel Fangio a obținut patru titluri consecutive, concurând pentru Maserati, Mercedes și Ferrari. Până în prezent, liderii incontestabili ai spectaculoasei întreceri automobilistice sunt Michael Schumacher și Ferrari, cu șapte trofee câștigate, respectiv, 16. Recent, un eveniment inedit a avut loc în Formula 1. Gruparea „Torro Rosso” a anunțat linia de piloți pe care se va baza în sezonul 2015, iar Max Verstappen, fiul renumitului Jos Verstappen, va deveni, în luna martie, la 17 ani și cinci luni, cel mai tânăr pilot din istoria competiției.

Ne puteți urmări și pe Google News

Născut în 1997, tânărul olandez a reușit să-și treacă în cont opt victorii în sezonul 2014, din Formula 3 Europa. A concurat până în 2013 la karting și a debutat în cursele de monoposturi abia în acest an. La polul opus, cel mai în vârstă pilot care a luat startul într-o cursă de Formula 1 a fost Louis Chiron. În 1958, monegascul a concurat pentru Maserati în „Grand Prix-ul” de la Monaco, la vârsta de 58 de ani și 288 de zile.

Tatăl a concurat și el în F1

Verstappen a devenit membru al programului „Red Bull Junior”, în urmă cu două săptămâni, la scurt timp după ce a fost ademenit și de rivalii de la Mercedes. Jos, tatăl lui Max, a fost cel mai de succes pilot din „Țara Lalelelor”, și a evoluat în opt sezoane ale Campionatelor Mondiale, între 1994 și 2003. Potrivit celei de-a doua echipe a grupului „Red Bull”, rusul Daniil Kvyat va mai rămâne încă un an în cadrul lotului, însă francezul Jean-Eric Vergne va fi schimbat de către tânărul Verstappen. „De la vârsta de 7 ani Formula 1 a fost obiectivul carierei mele, aşa că această oportunitate este un vis devenit realitate. Voi da tot ce am mai bun pentru a avea succes. Prin revenirea numelui Verstappen în Formula 1, sper să putem retrăi amintirile vechi”, a declarat Max.

Nu poate șofa în Olanda

După cooptarea în echipă a pilotului batav în vârstă de 16 ani, Franz Tost, șeful de la „Torro Rosso”, și-a exprimat părerea vizavi de calitățile arătate de Verstappen. „Suntem bucuroși să-l primim pe Max în familia «Toro Rosso». Considerăm că Verstappen e unu dintre cei mai talentați tineri piloți și credem că are maturitatea necesară și puterea mentală pentru a parcurge cu succes această provocare”, a precizat italianul. În sezonul viitor, Max va trebui să se întreacă cu unu dintre preferații săi, Lewis Hamilton, chiar dacă fiul lui Jos nu va putea să șofeze legal în țara sa de naștere, Olanda, din cauza vârstei sale fragede.

Români care aspiră la glorie

Doru Sechelariu, fiul fostului primar al Bacăului, Dumitru Sechelariu, a debutat în automobilism la vârsta de 13 ani (în 2005), iar după un an a participat la prima cursă din Campionatul Formulei Renault 1600, în Belgia. Vârful carierei lui Doru a fost atins în 2008, atunci când s-a impus în cursa de la Singapore. A urmat și debutul pe circuitul de la Monza și intrarea în Formula GP3. Mihai Marinescu e cel mai bine cotat pilot român, iar în cei trei ani petrecuți în Formulele Renault, a câștigat cinci curse și a reușit 20 de podiumuri. După mai multe titluri adjudecate la juniori, în 2008, Mihai a concurat în seria Europeană Formula BMW, reușind să intre în posesia celui mai prestigios rezultat al său: locul 1 în Marele Premiu de la Macau. Călin Popescu Tărcieanu Jr, fiul fostului premier, a călcat pe urmele tatălui său în ceea ce privește automobilismul. Pornind de la cursele de karting, pilotul a ales însă calea competițiilor de raliu. Călin conduce în cursele interne un Citroen Saxo, la juniori. Andrei Ponta, fiul premierului României, a câștigat, în urmă cu o săptămână, la Bacău, titlul de campion național la karting, la clasa MINI, dovedind, astfel, că a moștenit entuziasmul tatălui său pentru cursele pe patru roți. Mai mult, Victor Ponta este un împătimit al raliurilor și a participat, în trecut, la numeroase competiții în calitate de copilot.