Mașinile electrice, inclusiv Tesla, eliminate de o companie celebră. Hertz a trecut la cele pe benzină

Maşina electrică. Sursa foto: Pixabay

Mașinile electrice, inclusiv Tesla au fost eliminate de o companie celebră. Gigantul Hertz Global Holdings a trecut la maşinile pe benzină

Mașinile electrice, inclusiv Tesla au fost eliminate de o companie celebră. Firma de închirieri auto Hertz Global Holdings vinde aproximativ 20.000 de vehicule electrice, inclusiv Tesla, din flota sa din SUA, la aproximativ doi ani după ce a încheiat un acord cu producătorul auto pentru a oferi vehiculele sale spre închiriere, într-un alt semn că cererea de vehicule electrice (EV) s-a răcit.

Mașinile electrice, înlocuite de Hertz cu cele pe benzină

Hertz va opta pentru vehicule pe benzină, a anunțat joi, citând cheltuieli mai mari legate de coliziuni și daune pentru vehiculele electrice. Şi chiar dacă și-a propus să convertească 25% din flota sa la electricitate până la sfârșitul anului 2024, se pare că a renunţat.

Directorul general Stephen Scherr a semnalat anul trecut, la conferința JPMorgan Auto Conference, vânturi frontale cauzate de cheltuielile mai mari pentru vehiculele sale electrice, în special Tesla.

Acțiunile companiei, care operează, printre altele, și vehicule ale producătorului suedez de EV-uri Polestar, au scăzut cu aproximativ 4%. Acțiunile Tesla au scăzut, de asemenea, cu aproximativ 3%. Hertz se așteaptă la taxe de aproximativ 245 de milioane de dolari legate de cheltuielile de depreciere din vânzarea EV-urilor în al patrulea trimestru din 2023.

Mașinile electrice. Sursa foto: Pixavay.com

EV-urile pierd teren

Compania suferă din caza drumului anevoios cu EV-urile pe măsură ce creșterea vânzărilor lor încetinește. Iar producători auto precum General Motors și Ford au decir să reducă planurile de producție.

Analistul Adam Jonas de la Morgan Stanley a declarat într-o notă că mișcarea Hertz este un alt semn că așteptările privind vehiculele electrice trebuie resetate în jos.

În timp ce consumatorii se bucură de experiența de condus și de economiile de combustibil (pe kilometru) ale unui EV, Jonas a spus că există și alte costuri ascunse ale deținerii unui EV.

Compania, care planificase anterior să comande 100.000 de vehicule Tesla până la sfârșitul anului 2022 și 65.000 de unități de la Polestar pe parcursul a cinci ani, a declarat că se va concentra pe îmbunătățirea profitabilității pentru restul flotei sale EV.

Compania germană de închiriere de mașini Sixt a declarat în decembrie că nu a mai achiziționat vehicule Tesla din 2022. Mai mult, își vinde flota de Tesla.

Mașinile electrice. Sursa foto: Pixavay.com

Mașinile electrice de ocazie, tot mai ieftine

Între timp, prețurile en-gros ale vehiculelor electrice de ocazie au scăzut în cea mai mare parte a anului 2023, deoarece prețurile pentru noile EV-uri au scăzut și stocurile de vehicule electrice nevândute au crescut, potrivit datelor Cox Automotive.

Cox a prognozat înainte de decizia Hertz că prețurile vehiculelor electrice de ocazie vor scădea mai mult decât prețurile generale ale vehiculelor de ocazie în 2024.

„Deși 20.000 de mașini nu reprezintă un număr mare pe piața totală a vehiculelor de ocazie, înseamnă că Hertz va înregistra o pierdere majoră la fiecare dintre aceste vânzări, contribuind în același timp la tendința de scădere a valorii EV-urilor de ocazie”, a declarat Karl Brauer, analist la iSeeCars.com.

Hertz vinde unele Tesla Model 3 la prețuri de până la aproximativ 20.000 de dolari, aproape jumătate din prețul de achiziție pentru cea mai ieftină variantă a sedanului compact, se arată pe site-ul său de mașini second-hand. Acesta enumeră peste 700 de vehicule electrice de vânzare, inclusiv i3 de la BMW, Bolt de la Chevrolet și SUV-urile Model 3 și Model Y de la Tesla.