Maşinile de lux, un vis frumos pentru romåni

REALITATE. Caii-putere şi maşinile străine desprinse din viitor, expuse zilele acestea la Salonul Internaţional de Automobile Bucureşti (SIAB), rămån pentru cea mai mare parte a romånilor doar „bijuterii“ de admirat.

Printre sutele de curioşi de toate vârstele care au vizitat ieri Salonul Auto din Otopeni s-a numărat şi Alexandrina Roşu, în vârstă de 47 de ani, însoţită de soţul ei. Cei doi au admirat autoturismele expuse preţ de aproximativ trei ore cu gândul de a achiziţiona unul dintre modele. „

O maşină spaţioasă, de familie“

Bugetul maxim al familiei Roşu pentru o maşină nouă este de 15.000 de euro, care va fi plătită printr-un credit pe cinci ani şi după ce cuplul va renunţa la actuala Dacie SuperNova.

Pe culoarele SIAB, femeia a admirat un Hyundai i30, la 16.000 de euro, cu toate taxele incluse, şi a fost vizibil impresionată de un Maseratti, vedeta expoziţiei. După ce au mai zăbovit câteva minute bune pentru a admira şi alte modele de lux, precum un Porsche, dar şi fetele frumoase, vizibil plictisite de blitzurile indiscreţilor, cei doi soţi au optat, din motive financiare, pentru un Logan MCV.

„Nu avem posibilitatea să achiziţionăm o maşină mai bună şi ne-ar interesa o maşină spaţioasă, de familie“, ne-a mărturisit doamna Roşu. Acest lucru se va întâmpla după ce modelul pe motorină, „mai puternic şi mai economic“, va fi disponibil pe piaţă, afirmă Alexandrina Roşu. După ce decizia a fost luată, femeia, vizibil deranjată de căldură şi de aerul irespirabil din cadrul expoziţiei, a fost impresionată şi de un Mitsubishi Colt, dar şi de motociclete. „În special Harley Davidson. Cu toate acestea, rămânem fideli Loganului din motive financiare“, mai spune femeia.

Maşină sigură Cazul familiei Roşu nu este singular. Adrian Bota, un alt vizitator al SIAB, a optat, din aceleaşi motive, tot pentru un Logan. Atunci când vine vorba de cerinţele obligatorii ale unei maşini, securitatea este prioritară. Astfel, airbag- urile, ABS-ul, servodirecţia sunt cerinţe care nu au voie să lipsească unui nou autoturism, lucru confirmat şi de Alexandrina Roşu. Salonul auto este deschis până în data de 14 octombrie. Preţul de acces este de 15 lei, la fel şi cel pentru parcare, însă trebuie să ţineţi cont şi de faptul că drumul este foarte aglomerat.

INTERVIU CU ŞEFA REPREZENTANŢEI VOLVO ÎN ROMĹNIA   Bernhard Bauer: „Oamenii vor din ce în ce mai multe maşini premium“

CERERE. În prima jumătate a acestui an, producătorul de maşini premium Volvo a reuşit să vândă peste 500 de maşini în România, chiar dacă preţurile maşinilor trec lejer de 20.000 de euro.

Bernhard Bauer, preşedintele Volvo pentru Europa Centrală şi de Est, explică de ce Volvo a ales să se dezvolte şi în România: dintre toţi cumpărătorii din regiune, românii sunt cei care încep să se intereseze din ce în ce mai mult de maşinile premium. Volvo nu are de gând să încerce să producă o maşină mai ieftină, susţine Bauer.

EVZ: În ultima vreme, românii au început să caute din ce în ce mai mult maşinile premium, chiar dacă sunt ceva mai scumpe. Care va fi evoluţia Volvo în România în următorii ani? Bernhard Bauer: Vrem să păstrăm acelaşi ritm de creştere pe care l-am înregistrat până în prezent, dar sunt sigur că vom reuşi să îl depăşim. Strategia noastră este să ne păstrăm actuala reţea de dealeri şi chiar să o mărim în cazul în care avem oportunitatea, reţea prin care vom vinde anul acesta peste 750 de unităţi, iar în 2008 vom atinge în sfârşit ţinta de 1.000 de unităţi vândute în România.

Piaţa din regiune este una în creştere? Cât de mult mizaţi pe această piaţă? Până în prezent am trecut prin toate stadiile, piaţa în formare, piaţa de interes, piaţă în creştere. Este adevărat că Europa Centrală şi de Est este un punct-cheie în afacerile noastre, iar dintre toate ţările de care ne ocupăm, România înregistrează în medie cea mai mare creştere, peste 45%. În 2009 estimăm vânzări duble faţă de 2007.

Ce aduce Volvo nou la SIAB? Vom lansa două modele, Volvo XC70 şi conceptul noului model XC60, care va fi fabricat pe platforma Land Rover Freelander şi care va intra în producţie în 2008. În România, modelul va ajunge spre vânzare la începutul anului 2009.

Volvo se poziţionează ca un producător premium, însă mizează foarte mult pe piaţa europeană. V-aţi gândit să produceţi şi un model mai ieftin pentru această piaţă? Volvo are o poziţie foarte clară în acest moment şi un brand deja creat. Nu vom produce maşini mai ieftine decât cele pe care Volvo le comercializează în prezent, iar strategia noastră permite o creştere a profitului chiar şi în condiţiile în care maşinile noastre nu sunt accesibile tuturor.

Care sunt cele mai bine vândute modele Volvo în România? Am fost surprinşi să constatăm că românii încep să caute maşini din aproape toate clasele. În prezent, cele mai vândute modele sunt clasicele XC90, S40, C30 sau V50, dar piaţa din România s-a dovedit foarte interesată de orice aducem nou.

Deocamdată aveţi doar o bună reţea de dealeri în România. Intenţionaţi în perioada umătoare să luaţi exemplul altor producători care au venit aici şi au cumpărat o fabrică? Deocamdată nu avem un plan concret în această privinţă şi nici nu s-a ivit oportunitatea. Strategia noastră este să găsim partenerul perfect în fiecare ţară şi să reuşim să ne dezvoltăm cu ajutorul acestuia. Fabricile pe care le avem în acest moment sunt suficiente pentru a acoperi producţia de maşini Volvo.