Numărul vacanţelor vândute pe tichetele speciale creşte văzând cu ochii.
Într-o singură lună, respectiv în perioada 15 mai – 15 iunie, agenţia Eximtur a vândut 50 de pachete turistice, în valoare de 80.000 de lei, iar reprezentanţii companiei spun că este un început promiţător, iar numărul lor va creşte în următoarea perioadă.
Reprezentanta agenţiei, Noemi Hagan, a declarat pentru evz.ro că un procent de 90% din totalul sumei a mers către achiziţionarea unui sejur pe litoralul românesc, iar restul, pentru pachetele turistice din staţiunile balneo-montane.
Potrivit legii, valoarea unui tichet de vacanţă este de 10, 20, 40 şi 50 de lei, iar un angajat poate beneficia de o primă anuală cuprinsă între 600 şi 3.600 de lei.
Preţuri mai mici
Aceeaşi agenţie practică pentru plata cu tichete de vacanţă a biletelor la mare în sezonul 2009, preţuri mai mici cu aproximativ 9% decât cele de catalog.
Tichetele pot fi folosite nu doar pentru o vacanţă propriu-zisă ci şi pentru diferite deplasări sau servicii.
Posesorul tichetului poate plăti cu tichetul de vacanţă închirierea unei maşini sau transportul cu avionul, însă serviciile de acest gen trebuie achiziţionate tot prin intermediul unei agenţii de turism.
Bilet de avion şi o noapte de cazare Totodată, legea spune că pentru a putea plăti acest gen de servicii cu biletele de vacanţă, beneficiarul acestuia trebuie să înregistreze minimum o zi de cazare.
Printre companiile care tipăresc aceste tichete se numără Romticket, Accor, Sodexo, Bluticket, Cheque Dejeuner sau Tichet Plus.
“Eximtur este principalul turoperator în turismul intern şi deţine locuri garantate în peste 400 de unităţi hoteliere pe Litoral şi în întreaga ţară, la tarife preferenţiale, astfel încât turiştii care doresc o vacanţă în România au de unde allege”, a declarat Lucia Morariu, director general al agenţiei.
Anul trecut, compania a vândut vacanţe în Romania de aproximativ 24 de milioane de euro, iar în total, a avut o cifră de afaceri de 40,5 milioane de euro.