Mașinăria de la Arad. Cum funcționa rețeaua de contrabandă cu țigări

Mașinăria de la Arad. Cum funcționa rețeaua de contrabandă cu țigări

Procurorii care investighează contrabanda cu țigări de la Arad au scos la iveală un adevărat păienjeniș de firme și relații care duc în mai multe state europene.

Contrabanda cu țigări de la Arad a depășit granițele românești, fiind o operațiune dezvoltată la nivel european, după cum reiese din ancheta DIICOT.

Potrivit site-ului pressalert, grupul infracțional a fost constituit la începutul anului 2017 de către cinci persoane. Este vorba de Alin Iovănuț, Cosmin Mladin (foto), Daniel Copil, Gheorghe Costea, zis „Mambo”, și Rareș Grigore.

Alin Iovănuț, asociat la o firmă de pază – Metalguard Elite Security – urma „să asigure integritatea și siguranța transportului până la depozitele interimare interimare și să pună la dispoziție spații de depozitare”, susțin procurorii. Acest lucru urma să se facă prin intermediul angajaților societății de pază. De altfel, mulți dintre ei sunt cunoscuți plan local drept persoane violente.

Ne puteți urmări și pe Google News

Rareș Grigore, un alt membru al rețelei de traficanți trebuia să găsească ascunzători și să disimuleze transporturile de țigări, astfel încât să nu fie descoperite de autorități. Tot el se ocupa de colectarea banilor și aducerea lor în țară.

Ceilalți membri ai grupării se ocupau cu aprovizionarea de la alte grupări de crimă organizată din Ucraina, Serbia sau Republica Moldova.

Interlopul Cosmin Mladin şantaja poliţiştii cu înregistrări incendiare

O amplă rețea de firme de transport

Conform sursei citate, pentru a transporta țigările de contrabandă în statele din vestul Europei, liderii grupării au atras în combinație mai multe firme de transport internațional. O atenție specială au acordat-o firmelor multinaționale care făceau livrări pentru clienți din Vest și, mai ales, din Marea Britanie.

Procurorii au identificat, conform pressalert, mai multe firme de transport care prin intermediul cărora se făcea contrabandă.

Gruparea avea mai mulți șoferi de încredere care erau transferați de la o firmă la alta, pentru a transporta țigările de contrabandă. În unele cazuri, aceștia erau angajați pentru doar câteva zile, cât să transporte marfa.

Rețeaua de depozite

Procurorii au mai identificat o serie de depozite, folosite de grupare, de-a lungul timpului pentru a ascunde țigările de contrabandă. De aici marfa era încărcată în camioane și transportate peste graniță, prin vămile arădene.

Depozite închiriate în străinătate

De asemenea, gruparea a folosit și depozite intermediare care se aflau în străinătate, închiriate în Ungaria, la Apatfalva (în apropierea vămii Nădlac) și Keschemet sau pe teritoriul Belgiei, în apropiere de Liege.

La ultimul depozit menționat, conform anchetatorilor, erau aduse țigări provenite de la o fabrică clandestină din Belgia a unor cetățeni moldoveni. Aici se produceau țigări care erau vândute sub mărcile Myfire, Royal sau Richmond. După ce ajungeau în depozitul grupării arădene de lângă Liege, țigările de contrabandă erau ascunse în camioanele care plecau spre Marea Britanie.

O altă fabrică ilegală funcționa în Slovacia, unde se contrafăcea țigarete Marlboro roșu. De aici, au fost aduse țigări și pentru piața din România.

Cum funcționa rețeaua de contrabandă

Alți membri ai grupării însoțeau transporturile, ca antemergători, pentru a evita poliția sau filtrele rutiere. Alte persoane jucau rolul de „trezorierii”. Pe numele acestora erau deschise afaceri legale, în scopul ascunderii adevăratei proveniențe a banilor obținuți din contrabandă. Aceștia dețineau proprietăți legale sau firme de construcții, prin care se spălau banii obținuți din contrabanda de țigări.