Mark Zuckerberg anunţă REGULI NOI pe Facebook în lupta cu ȘTIRILE FASLSE

Mark Zuckerberg anunţă REGULI NOI pe Facebook în lupta cu ȘTIRILE FASLSE

Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a anunţat un set de măsuri în lupta împotriva dezinformării pe care compania sa urmează să le implementeze în lupta pe care o duce împotriva difuzării de ”ştiri și articole false” pe reţeaua de socializare. Anunțul a fost făcut pe pagina de socializare a lui Zuckerberg, la o săptămână după ce platforma sa a fost acuzată că a influenţat rezultatul alegerilor prezidenţiale din Statele Unite.

”Luăm chestiunea dezinformării foarte în serios”, a spus CEO-ul Facebook. „Pentru a identifica informaţiile false, Facebook se va baza pe utilizatorii săi, orice utilizator poate raporta link-urile false cu ajutorul unor instrumente online uşor de utilizat, dar şi pe surse externe, specializate în ”verificarea faptelor””, a scris Mark Zuckerberg pe pagina sa.

CEO-ul vrea, de asemenea, să atace ”economia informaţiilor false”, iar Facebook a urmat exemplul Google şi a anunţat că falsele site-uri de actualităţi nu vor mai avea acces la platforma sa de publicitate, iar eţeaua de socializare va a asigura o detectare mai eficientă a site-urilor care abuzează de sistemul publicitar, iar accesul lor pe Facebook ar putea fi interzis. ”O parte a dezinformării reprezintă fructul spam-ului motivat financiar”, a explicat Mark Zuckerberg.

Iată noul set de reguli Facebook, aflate încă în proiect:

Ne puteți urmări și pe Google News

- Detectarea dezinformării: sisteme tehnice mai bune pentru a detecta știrile false. - O modalitate mai ușoară de a raporta link-urile cu informații false - Confirmarea unui terț. (există mai multe organizații de verificare a informației). - Avertismente. - Promovarea articolelor de calitate. - Perturbarea știrilor false. - Colaborarea cu jurnaliști și alte persoane din industria de știri pentru a obține ajutorul lor.

Preocuparea șefului Facebook pentru combatearea dezinformării pe rețeaua de socializare a pornit după ce numeroşi observatori au acuzat Facebook că a facilitat victoria lui Donald Trump în alegerile prezidenţiale, permiţând susţinătorilor acestuia să distribuie articole mincinoase. Peste 1 milion de distribuiri au fost înregistrate pe Facebook asociate unor link-uri cu ştiri false.