Mancarea sanatoasa a impiedicat o alianta intre cele doua companii, anunta "The Wall Street Journal".
PepsiCo Inc., producatorul snackurilor Doritos si al bauturilor carbonatate Pepsi-Cola, a incercat, la sfarsitul primaverii, sa incheie o fuziune cu renumitul producator de batoane si cereale Nestle, ceea ce ar fi creat un gigant in industria de snack-food.
Ar fi putut deveni alianta secolului, insa diferentele intre cele doua companii au fost prea mari, noteaza „The Wall Street Journal”, in editia sa electronica de ieri.
Tranzactia nu a mai fost realizata in cele din urma din cauza unor incompatibilitati ce tin atat de imagine - Nestle fiind cunoscut pentru faptul ca deruleaza o politica de marketing ce pune accent pe sanatatea produselor -, cat si de capitalizarea bursiera. Ambele grupuri valoreaza imens: 108 miliarde de dolari - americanii, si 150 de miliarde de dolari - elvetienii.
Potrivit unor surse apropiate potentialei tranzactii, primul pas a fost facut de PepsiCo, pentru care asocierea cu notiunea de sanatate este acum prioritatea numarul 1.
Grupul s-a angajat in ultimul timp sa reduca nivelul de sare din produse, sa adauge mai multe cereale in produse si sa amelioreze calitatea uleiurilor folosite, insa totul este in prezent la nivel de strategie.
De cealalta parte, Nestle a dezvoltat un centru de cercetare in nutritie si a cumparat de curand marca Gerber, de alimente pentru bebelusi, cu toate ca nu refuza sa comercializeze diverse tipuri de inghetata si ciocolata si sa distribuie, in baza unui contract de colaborare, anumite bauturi din portofoliul Pepsi.
Potrivit analistilor citati de WSJ, problemele pe care le intampina Pepsi sunt strans legate de intarzierile legate de lansarea pe piata a unor produse mai sanatoase: compania risca sa piarda cota de piata si sa nu mai fie un partener interesant intr-o fuziune.
Capitalizarea bursiera nu e o problema
Oficial, alianta ar insemna cucerirea de noi piete. Potrivit presedintelui grupului american, Indra Nooyi, o alianta cu Nestle i-ar permite companiei pe care o conduce sa se dezvolte puternic pe pietele straine, in timp ce cresterea este mai degraba ponderata in Statele Unite.
Cat despre valoarea celor doua companii la Bursa, aspectul nu pare sa fie esential: presedintele Pepsi a condus grupul in perioada integrarii Tropicana si Quaker Oats si a pus ochii pe grupul Danone.