Mai mult lux şi mai puţin funcţional în baie

Târgul Internaţional de Plăci Ceramice, Mobilier şi Accesorii pentru Baie, CERSAIE 2007, de la Bologna, a „decretat“ luna aceasta noile tendinţe de amenajare.

Plăcile ceramice şi mobilierul de baie expuse anul acesta la cea mai mare expoziţie dedicată exclusiv amenajării băilor au pus accentul pe design şi mai puţin pe funcţionalitate. Târgul Internaţional de Plăci Ceramice, Mobilier şi Accesorii pentru Baie, CERSAIE 2007, desfăşurat între 2 şi 6 octombrie la Bologna, Italia, a prezentat obiecte de lux, create special pentru a surprinde, chiar şoca uneori, prin formă, culoare şi textură.

Cuprinzând totul de la minimalist şi nedecorat, colorat şi vesel, rural şi modern la eleganţa clasică sau glamul baroc, diferitele stiluri de viaţă continuă să inspire diverse curente în mobilier şi design.

Mobilier pătrat şi lavoare pe blat

Referitor la obiectele de mobilier de baie expuse, trendul rămâne acelaşi ca cel din ultima perioadă: forma cubică sau pătrată câştigă din ce în ce mai mult teren în faţa celei sferice.

În plus, o altă noutate promovată anul acesta la CERSAIE se referă la lavoarele fixate pe blat. Este o deosebire foarte mare faţă de lavoarele prezentate anii trecuţi, care erau amplasate sub blat sau erau încastrate în acesta din urmă.

Dar asta nu înseamnă că lavoarele suspendate pe perete sau cele cu picior au lipsit de la Bologna. Acestea au fost însă în forme dintre cele mai ciudate, de cele mai multe ori organice, iar materialele „în vogă“ au fost în acest caz sticla tratată, piatra şi travertinul.

Plăci mari, modele tridimensionale

La Bologna au fost promovate plăcile ceramice de dimensiuni foarte mari şi cu texturi tridimensionale. Mai mulţi producători de renume au făcut senzaţie cu plăci ceramice care ajungeau chiar şi la 1 mp.

Foarte apreciate au fost cele în culori închise, iar vizitatorii nu se puteau abţine să nu atingă măcar cu un deget modelele tridimensionale pentru a sesiza cât mai direct textura deosebită a fiecăruia.

De multe ori puteau jura că ating de fapt o bucată de catifea, de lână sau de piele naturală, nu o placă de ceramică.

PE PLAN LOCAL

Românii tind spre băi de lux, iar marii producători îi încurajează Din ce în ce mai mulţi români investesc în produse de brand pentru mobilarea băii. Evident că alegerea unui mobilier de baie foarte trendy ca design, cu forme atipice, nu se poate face decât printr-o investiţie pe măsură, însă specialiştii renumitei firme Roca spun că în prezent circa 5-10% dintre consumatori se orientează către produsele de brand. Această tendinţă este determinată de aşa-numita „cultură a băii“, altfel spus înţelegerea acestei încăperi ca fiind un spaţiu de relaxare. Aşa că marii producători internaţionali se adaptează rapid cererii de pe plan local.

„La fabrica din Bucureşti vom produce deocamdată doar obiecte sanitare pentru clasa medie sub marca Inker, iar în paralel vom comercializa produse de lux aduse din import, sub brandul Roca. La jumătatea anului viitor dorim să fabricăm şi în România produsele destinate pieţei de lux. Adică obiecte sanitare şi cădiţe de duş din porţelan sticlos, produse pentru hidromasaj, robineţi şi accesorii“, promite Joan Jorda, director general Roca.

„Pentru colecţia 2008, Villeroy- &Boch propune culoare, durabilitate şi băi luxoase. Pentru colecţia de plăci ceramice din 2008, culori puternice şi moderne cu suprafeţe deosebite au fost realizate pentru a da plăcii un aspect special şi un sentiment unic la atingere“, promite şi Bernd Schlümer, director de vânzări Villeroy & Boch Tiles GmbH.