Mai mic, dar mai performant: noul motor BMW pe benzină cu patru cilindri

Producătorul auto german BMW lansează un motor supraalimentat pe benzină cu patru cilindri, care, la 245 de cai-putere, are un consum mediu oficial de 7,9 l/100 km. Agregatul debutează, la Salonul auto de la Geneva, pe cel mai mic SUV al mărcii – X1.

BMW recuperează terenul pierdut în detrimentul concurenței la capitolul motoare supraalimentate pe benzină în patru cilindri.

După ce a stabilit standardul actual pentru unitățile turbodiesel de 2.0 litri (cu un agregat care produce 204 CP și un cuplu maxim de 400 Nm), producătorul auto bavarez își completează portofoliul cu un motor turbo pe benzină cu aceeași capacitate.

Noua unitate, care va debuta, cu prilejul Salonului auto de la Geneva din luna martie, pe modelul X1, dezvoltă 245 de cai-putere (la 5.000 rpm) și un cuplu maxim de 350 Nm (disponibil la numai 1.250 rpm).

SUV-ul BMW X1 xDrive 28i echipat cu această unitate poate sprinta de la zero la 100 km/h în 6,1 secunde (6,5 secunde, cu transmisie automată 8+1).

Cifrele indică o îmbunătățire a performanțelor cu 0,7 secunde, respectiv, 0,3 secunde, în comparație cu vechea versiune xDrive 28i, care era dotată cu un motor mai mare și mai puternic, de 3.0 litri (258 CP), cu șase cilindri dispuși în linie.

Cum era de această dată de așteptat, unitatea cu patru cilindri are nevoie de mai puțină benzină decât cea cu șase, pentru a acoperi aceeași distanță.

Potrivit BMW, consumul mediu pentru X1 xDrive 28i este de numai 7,9 l/100 km (față de 9,4 l/100 km, în cazul versiunii echipate cu motorul de 3.0 litri).

Un alt capitol la care noul motor îl surclasează pe clasicul cu ”șase în linie” este amprenta poluantă.

xDrive 28i (2.0) emite 183 de grame de dioxid de carbon la fiecare kilometru parcurs, cu 38 de grame mai puțin decât xDrive 28i (3.0).

După debutul pe SUV-ul compact X1, motorul turbo pe benzină de 2.0 litri este așteptat și pe alte modele din portofoliul BMW: Seria 1, X3, Z4 și chiar Seria 5.