Afacerea băcăniilor de cartier iniţiată de Dinu Patriciu nu-şi atinge principalul deziderat: cele mai mici preţuri de pe piaţă. Produsele Mic.ro sunt mai scumpe decât ale concurenţei.
Deschise peste tot în Bucureşti pentru a revoluţiona comerţul de cartier, magazinele Mic.ro nu reuşesc să îşi "bată" concurenţa - băcăniile clasice - la capitolul preţuri.
La multe produse, magazinele din reţeaua Mic.ro, controlată de omul de afaceri Dinu Patriciu prin intermediul companiei Mercadia Holland, au preţuri mai mari decât cele din băcăniile din apropiere. În plus, preţurile sunt evident mai mari decât cele de hipermarket.
Cel de-al 79-lea magazin Mic.ro s-a deschis în urmă cu o lună şi jumătate pe strada Dumbrava Nouă, din cartierul Rahova. Potrivit angajaţilor, într-o zi vin aproximativ 300 de clienţi.
"Sunt puţin mai scumpe, dar sunt produse de calitate. Şi marfa e tot timpul proaspătă", spune una dintre angajatele firmei şi completează că punctele forte ale magazinului sunt serviciile, adică "amabilitatea şi corectitudinea". În cea mai mare parte, produsele sunt aduse din Metro, mai arată ea, adică la fel ca la orice altă alimentară de cartier.
Mic.ro, mai scump cu 25%-35%
Astfel, preţurile la carne sunt cu 15-25% mai mari decât în băcănii şi chiar cu 35% mai mari decât în hipermarketuri.
- De pildă, un kilogram de pulpe de pui întregi costă aici 16,69 lei, în timp ce la băcănia "Carne la Iancu", aflată la o distanţă de 200 de metri, bucureştenii le pot cumpăra cu 12,5 kilogramul. Iar la Cora Militari, aceleaşi pulpe sunt 10,9 lei/kg.
- La fel se întâmplă şi în cazul cărnii de porc: un kilogram de cotlet este la Mic.ro 21,45 de lei, la Iancu - 18,5 lei, iar la Cora 17,99.
- În schimb, unele produse din carne, ca de exemplu ficatul de pasăre, sunt mai ieftine la Mic.ro (13 lei /kg) decât la vecini (14,5 lei), dar puţin mai scumpe decât la Cora (12,99).
Concurenţa, "împlântată" bine în cartiere
Zinca Ţambu, proprietara magazinului "Carne la Iancu", spune că deschiderea Mic.ro în apropiere nu i-a afectat cu nimic vânzările.
Băcănia este o afacere de familie care s-a transmis din tată în fiu, iar Ţambu spune că are şi avantajul fidelităţii clienţilor care o cunosc de ani buni: "Noi suntem aici de dinainte de revoluţie. Au fost părinţii, iar apoi am preluat noi. Avem aceleaşi vânzări. Clienţii ştiu că aici găsesc carne: noi suntem specializaţi pe carne. La Mic.ro au puţină", arată patroana.
Într-adevăr, faţă de multe dintre magazinele de la colţul străzii, rafturile Mic.ro sunt destul de goale, produsele nefiind foarte variate. Pe de altă parte, sunt curate şi spaţioase, există coşuri pentru cumpărături ca într-un supermarket în miniatură. De asemenea, în aceste magazine se găsesc şi ziare, cărţi, rechizite şcolare şi se pot face copii xerox.
Client: "Nu au chiar tot ce vrei"
"Avantajul e că este aproape de casă. Dar ei şi-au făcut reclamă că aici se găseşte aproape tot ce vrei, dar nu e chiar tot ce vrei", spune Ana-Maria Aldea, o tânără ce locuieşte în Rahova.
"Preţurile sunt un pic mai mari în comparaţie cu supermarke turile. Cred că şi faţă de magazinele de la colţ sunt un pic mai mari", completează ea. Şi lactatele sunt ceva mai scumpe la Mic.ro, mai exact cu 10-25% decât la concurenţă. Pentru o cutie cu opt triunghiuri Hochland, oamenii vor scoate din buzunar 5,5 lei la Mic.ro, 5 lei la băcănie şi 4,1 lei la Cora, iar pentru un pachet de unt Albalact 5,15 lei la Mic.ro, 5 lei la Iancu sau 4,09 la hipermarket.
Ţintă: 3.000 de magazine în toată ţara
Scopul conducerii Mercadia este de a ajunge, în maximum trei ani, la un număr de 3.000 de magazine deschise în toată ţara, a declarat, pentru "Money Express", Dan Ionescu, CEO al companiei controlate de Dinu Patriciu. Dintre aceste, 1.000 ar urma să fie puncte mobile.
Compararea preţurilor este relevantă pentru că promotorii afacerii Mic.ro anunţaseră ca principal scop oferirea celor mai ieftine produse alimentare de pe piaţă. Deocamdată, acest deziderat nu se confirmă. Dan Ionescu, managerul Mercadia, n-a dorit să răspundă întrebărilor EVZ, afirmând că săptămâna viitoare va fi organizată o conferinţă de presă.
COMPARAŢIE DE PREŢURI ÎN LEI
Ficăţeii de lângă casă, mai scumpi decât în supermarket