Un funcționar public de la Primăria Cluj Napoca este implicat în mafia importurilor de autoturisme second hand care a dat un tun de peste zece milioane de euro, prin neplata TVA.
Procurorii clujeni au început urmărirea penală împotriva mai multor persoane între care și Ramona Colcer, în vîrstă de 34 de ani, angajată la Primăria Cluj Napoca, la Direcția de Impozite și Taxe. Ramona Colcer este acuzată că i-a ajutat pe ceilalți membri din mafia importurilor de autoturisme second hand să obțină mult mai repede și mai ușor, certificatele fiscale de scoatere din evidențele fiscale a autoturismelor achiziționate din spațiu intracomunitar.
Cu alte cuvinte, procurorii susțin că cei care coordonau mafia importurilor de autoturisme și locotenenții acestora, adică cei care mergeau după mașini în Germania, acționau prin intermediul mai multe societăți comerciale, Paradisul Fructelor, KFZ Cars, Information Technology & Service etc. După ce mașinile erau cumpărate din Germania, de aceste societăți comerciale, și aduse în România, erau revândute unor persoane fizice. În contabilitatea acestor firme, vânzarea autoturismelor către terțe persoane nu mai era înregistrată și în acest mod, TVA-ul aferent acestor tranzacții nu mai era raportat și nici plătit la bugetul de stat.
În această ecuație infracțională, Ramona Colcer juca un rol important și anume acela de a emite actele necesare ca autoturismele să fie vândute cât mai repede astfel încât orice urmă a tranzacției să se piardă.
Nu se mai oboseau cu modificarea kilometrajului
Anchetatorii bănuiesc că Ramona Colcer se afla în relație de concubinaj cu Dumitru Ploscar, una dintre persoanele care conducea mafia importaturilor de autoturisme second hand. Dumitru Ploscar este acuzat că a produs un prejudiciu la bugetul de stat în valoare de 22.7 milioane de lei, aproximativ cinci milioane de euro.
În total, clujenii cercetați în stare de arest la domiciliu, pentru evaziune fiscală sunt acuzați că au importat peste 10.000 de autoturisme second hand pentru care nu s-a plătit TVA.
La dosar există mai multe stenograme ale unor convorbiri telefonice întregistate din care se arată că membrii rețelei nu mai ”parfumau” autoturismele, adică nu mai era modificat kilometrajul, deoarece câștigul asigurat de fiecare vânzare este suficient de mare. În plus, ”parfumarea”, kilometrajului reprezenta un risc suplimentar pentru aceștia deoarece proprietarul putea verifica la reprezentanță dacă kilometrajul era unul real sau ”parfumat”. „Ei câștigau pentru fiecare mașină vândută de la 1.500 de euro în sus. Depinde de valoarea mașinii”, spune un polițist.