Macron revendică superioritatea maritimă cu un portavion de nouă generație

Macron revendică superioritatea maritimă cu un portavion de nouă generație Un avion american s-a prăbușit în Marea Mediterană. Sursa foto: Arhiva EVZ

Pentru noul portavion vor fi proiectate două rectoare noi, a căror putere ar trebui să fie de la 220 la 230 megawați, ce i-ar conferi astfel o putere cu 50% mai mare decât ce a aportavionului „Charles de Gaulle”.

Această nevoie de putere  se explică prin necesitatea deplasării a cel puțin 70.000 de tone prin apă (și atingerea unei vitezei maxime pentru a putea recupera anumite aeronave aflate în avarie severă).

Dar ar fi vorba mai ales de posibilitatea de a utiliza catapultele electromagnetice (EMALS - ElectroMagnetic Aircraft Launching System) în locul tradiționalelor catapulte cu abur pentru decolarea avioanelor de pe punte.

Alegerea EMALS a fost confirmată de marina franceză, al cărei ultim număr al revistei „Cols Bleus” se concentrează pe acest subiect.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Catapultele electromagnetice care vor echipa PA-NG se bazează pe principiul inducției magnetice. Circuitele electrice, amplasate de ambele părți ale șinelor de catapultă, generează un câmp magnetic care pune în mișcare un cărucior mobil pe care este fixată aeronava.

Alimentarea cu energie a acestui motor liniar este controlată astfel încât să fie ajustată la masa avionului sau a dronei care urmează să fie catapultată și la viteza finală necesară pentru catapultare. Sistemele de stocare și returnare a energiei (volante de inerție), amplasate în amonte de motoare, fac posibilă reducerea necesităților de energie în ceea ce privește instalația de producție electrică a navei atunci când se utilizează EMALS ”, explică Cols Bleus.

Avantajele EMALS sunt numeroase: posibilitatea lansării avioanelor cu mase diferite, reducerea constrângerilor fizice asupra celulei aparatelor, dimensiuni mai mici, poluare fonică mai redusă, eficiență energetică optimizată, întreținere mai ușoară etc.