Însă, în loc de 10 zile, CNAIR va finaliza lucrările cel mai devreme la sfârșitul anului, după cum s-a arătat optimist directorul general al Companiei, Sorin Scarlat. Cuc a precizat că în paralel se va îndrepta penal împotriva consultantului şi a managementului CNAIR, care ua făcut plăţile şi nu a trimis CESTRINul să verifice calitatea lucrărilor.

„Autostrada – am văzut că s-au grăbit unii să spună că va rămâne muzeu – nu va rămâne muzeu, pentru că ce trebuia făcut în cele 10 zile vor intra cei de la CNAIR şi vor lucra cu utilajele proprii, adică gardul perimetral şi decolmatarea şanţurilor astfel încât lotul să fie deschis fără nicio problemă”, a afirmat Cuc, într-o conferinţă de presă.

Potrivit şefului CNAIR, angajaţii Companiei de Drumuri vor lucra în regie proprie pe lotul de autostradă şi vor termina toate lucrările. În paralel, se va face o expertiză cu un expert independent asupra calităţii acestui lot de autostradă. Întrebat dacă până la finele anului s-ar putea da în trafic lotul 3, Sorin Sarlat a răspuns: „Eu zic că da. E şi în funcţie de ce găsim acolo, pentru că vom intra în şantier”.

 

Penalităţi de 6,3 milioane de lei

Contractul pentru execuţia lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este plătit în proporţie de 94%, dar a fost trimisă o factură de penalităţi de 73 de milioane de lei, „care va fi încasată cu siguranţă”, a spus Cuc. „Mai avem garanţia de bună execuţie de 58 de milioane de lei şi a mai fost deschisă o factură de penalităţi de 6,3 milioane de lei. Urmează să se calculeze perioada de întârziere a contractului. După această calculaţie, vom vedea câte zile de întârziere are antreprenorul şi vom emite altă factură de penalităţi pentru nerespectarea termenului de execuţie”, a subliniat ministrul. Şeful de la Transporturi a adăugat că lotul trebuie să intre practic în posesia CNAIR, pentru a putea executa lucrările rămase.

Te-ar putea interesa și: