Caracteristicile noii păpuşi nu trădează nici un gen evident: buzele nu sunt prea pline, genele nu prea lungi, maxilarul nu prea larg. Nu există sâni ca la Barbie sau umeri laţi aşa cum îi are Ken. Fiecare păpușă din seria Creatable World arată ca un tânăr subțire de 7 ani, cu părul scurt, dar fiecare vine în set cu o perucă lucioasă și o garderoba care se potrivește oricărui copil care ştie ce este la modă: glugă, adidași, tricouri grafice verzi și gălbui împreună cu pantaloni cu fustă tutu și camo (camuflaj).

Primul spot promoțional lansat de Mattel pentru produsul de 29,99 dolari prezintă o serie de copii care parcurg diverse pronume – el, ea, ei, xem – și sloganul „O linie de păpuși concepută pentru a ține etichetele departe și a invita toate identitățilede la trans la non-binare”.

Modelele sunt proiectate să continue cu „Generation Alpha”, care s-a născut în 2010 și ulterior. Adică băieții care doresc să se joace cu păpușile și fetele care nu gravitează în jurul păpușilor. Mattel are în prezent cota de piață de 19% în industria păpușilor de 8 miliarde de dolari; câștigarea unui punct în plus ar putea traduce venituri pentru 80 de milioane de dolari.

În cadrul testării, compania a descoperit că aceşti copii din categoria Generation Alpha au fost încântați de păpușa care nu are niciun nume și s-a putut transforma și adapta în funcție de capriciile lor, potrivit time.

Mattel, which calls this the world’s first gender-neutral doll, is hoping its launch redefines who gets to play with a toy traditionally deemed taboo for half the world’s kids.

The dolls faces betray no obvious gender: the lips are not too full, the eyelashes not too long and fluttery, the jaw not too wide. Here, the dolls faces are painted at Mattel's headquarters on September 5.

 Shi’a, stânga și Jhase se joacă cu păpușa neutră  de la Mattel

Shi'a, stânga și Jhase se joacă cu păpușa neutră a genului lui Mattel

Citește și: