Un parteneriat între cele două părţi va aduce biletele la 6/49 şi lozurile răzuibile în cele mai aglomerate complexuri comerciale din ţară.
În mai puţin de două săptămâni, Loteria Română va deschide 10 agenţii loto noi în complexurile Carrefour din toată ţara. În plus, chiar înainte de Paşte, jucătorii ar putea găsi lozurile răzuibile abia relansate de Loterie la toate casele de marcat ale lanţului de hipermarketuri. Loteria Română şi Carrefour România vor încheia aceste zile un parteneriat prin care milioane de clienţi care ajung în hipermarket pentru a-şi face cumpărăturile de Paşte s-ar putea transforma şi în clienţi ai Loteriei. Înţelegerea celor două companii aduce câştiguri ambelor părţi, după cum ne-au declarat oficiali din Loteria Română.
În toate cele 11 complexuri comerciale în care sunt amplasate hipermarketuri Carrefour, clienţii din toată ţara vor putea găsi şi agenţii mandatare loto, de unde îşi pot cumpăra bilete pentru extrageri. Agenţiile vor fi amplasate în aceleaşi spaţii cu agenţiile de voiaj proprii Carrefour, deschise până în prezent în 9 dintre cele 11 spaţii comerciale. Noile puncte de vânzare a biletelor Loto 6/49, Noroc, Joker şi 5/40 vor fi deschise prin contract de mandat, adică Carrefour va fi proprietarul acestora şi va încasa un comision din vânzările de bilete. Pentru cealaltă parte din câştig, conform contractului de mandat, Loteria asigură dotarea spaţiului cu terminalele necesare procesării biletelor jucate. În acest moment, există o singură agenţie loto în complexurile comerciale Carrefour, în Bucureşti, în galeria Orhideea. Lozuri la casă „Studiem împreună cu partenerii noştri şi introducerea de lozuri la casele de marcat“, ne-a declarat Liliana Mincă, preşedintele Loteriei.
În urma înţelegerii, Carrefour câştigă ceva în plus prin încasări din biletele jucate şi clienţi pentru agenţiile de voiaj. De partea cealaltă, Loteria va avea parte şi de promovare în interiorul hipermarketurilor şi la posturile comerciale de radio. Din oră în oră vor fi difuzate, pe postul de televiziune cu circuit închis din Carrefour, spoturi publicitare ce vor conţine sigla Loteriei şi informaţii despre noile agenţii deschise. Reclame similare vor fi difuzate şi pe posturi naţionale de radio, precum Pro FM. De publicitate şi de crearea acestori spoturi se vor ocupa reprezentanţii Carrefour, au afirmat oficialii Loteriei.
O altă variantă pe care Loteria o analizează în prezent este un acord cu Carrefour cu privire la introducerea vânzătorilor volanţi chiar în interiorul hipermarketului. „Nu am discutat încă acest lucru cu cei de la Carrefour, dar ar putea fi o sugestie“, a mai spus Liliana Mincă. Lansare până la Paşte
Parteneriatul cu Carrefour este al doilea de acest gen realizat de Loterie, după o colaborare cu lanţurile de benzinării Agip. În cadrul acestei colaborări demarate în 2004, în 11 staţii Agip din ţară au fost deschise agenţii loto. Şefa Loteriei susţine că analizează în acest moment şi alte oportunităţi de colaborare cu companii mari de pe piaţă.
Prin deschiderea unor agenţii loto chiar în interiorul celor mai tranzitate centre comerciale din Capitală şi din ţară, reprezentanţii Loteriei încearcă să crească vânzările şi pe alte segmente de jucători. Potrivit unui studiu din 2007, într-o zi lucrătoare, reţeaua Carrefour Bucureşti înregistrează 178.395 de vizite, iar în una de weekend - aproape 250.000. În perioada Sărbătorilor de Paşte, numărul lor se dublează, iar cozile din faţa caselor sunt interminabile. ÎN EUROPA Biletele loto, în tutungerii şi în benzinării
În statele europene cu tradiţie în jocurile de loto, agenţiile de sine stătătoare sunt foarte puţine. „În general, se combină mai multe activităţi comerciale pentru situaţiile în care premiile nu sunt foarte mari şi nu sunt foarte mulţi jucători“, spune Liliana Mincă, preşedintele Loteriei. În Germania, Austria, Franţa sau Marea Britanie, agenţiile sunt amplasate în tutungerii, la magazinele de ziare şi în supermarketuri. „La noi s-a pus accent pe agenţiile proprii ale Loteriei şi din cauza protecţiei sociale. Desfiinţarea acestor agenţii ar fi dus la concedieri masive de personal“, a mai spus Mincă. Şi la noi, unii dintre proprietarii agenţiilor mandatare au şi alte activităţi în acelaşi spaţiu. În plus, în alte state europene, reţeaua de puncte de vânzare a biletelor la jocurile loto nu este foarte bine dezvoltată şi datorită faptului că se pot completa bilete pe internet. În Germania, de exemplu, jucătorii pot completa şi achita biletele on-line.
În plus, Loteria vrea să promoveze deschiderea unor agenţii în zone comerciale tranzitate deja de foarte mulţi clienţi, în care există deja alte activităţi gen supermarketuri sau benzinării. „Suntem deschişi pentru orice fel de parteneriate care pot aduce beneficii reciproce“, susţine Liliana Mincă, şefa Loteriei.
În prezent, în reţeaua agenţiilor loto există 973 de agenţii proprii şi 728 de agenţii mandatare. Acest lucru presupune că Loteria va asigura dotarea cu terminale a unor spaţii puse la dispoziţie de mandatari. Potrivit legislaţiei după care sunt reglementate aceste agenţii, mandatarii îşi iau o bună parte din comision.
„Pentru vânzările de bilete la loto 6/49, Joker, Noroc, loto 5/40 şi Pronosport, comisionul este de 7% din vânzări“, a explicat Liliana Mincă. Pentru alte tipuri de jocuri, precum lozuri instant (răzuibil), comisionul poate ajunge la 14%, iar pentru vânzarea pariurilor în cotă fixă - la 5%. Promovare bugetată
Chiar dacă profiturile Loteriei vor fi în 2008 cu 5% mai mici decât anul trecut, aproximativ 1,2 milioane de lei vor fi alocaţi în acest an pentru cheltuieli de reclamă şi publicitate, iar un milion de lei - pentru protocol şi sponsorizări.
Potrivit proiectului de buget pentru acest an, compania va aloca o mare parte din profit, aproximativ 77,5 milioane de lei, pentru construirea unor arene sportive, în baza unei ordonanţe din 2005, iar pentru investiţii - o sumă de aproximativ 105 milioane de lei.
În categoria investiţii ar putea intra şi sumele necesare deschiderii şi modernizării unor agenţii loto.