Câştigarea drepturilor de difuzare pentru Liga I de către consorţiul Antena 1-RCS&RDS are efecte şi în ce priveşte preţurile celorlalţi operatori.
În timp ce RCS&RDS a început să promoveze o ofertă de 21 de lei şi anunţă meciurile din Liga I, principalul competitor, UPC, a lansat un pachet promoţional pentru clienţii fideli: 22 de lei la cel puţin doi ani de contract.
RCS anunţă meciurile
În urmă cu două săptămâni, pentru 102 milioane de euro (85 de milioane plus TVA) Antena 1, în colaborare cu operatorul RCS&RDS, câştiga drepturile de difuzare pentru următoarele trei sezoane din Liga I. RCS&RDS a început atacul: zonele în care este prezent au fost împânzite cu fluturaşi de promovare, cu un pachet de 21 de lei, pe cablu sau pe Digi TV. Alături de grila de programe, pe fluturaş este şi un anunţ, potrivit căruia, din iulie, pe RCS şi pe Digi TV vor fi prezente meciurile din Liga I.
Nu se precizează dacă la acelaşi preţ (21 de lei) sau la un altul. Mişcarea operatorului vine într-un context în care, pentru prima dată, se poate vorbi despre concurenţă reală în domeniu, pentru că RCS&RDS a dublat cu reţeaua sa blocuri din toată ţara.
Meciurile Ligii I sunt anunţate în pachet, dar nu s-a stabilit, deocamdată, cum vor fi difuzate. Cel mai probabil, Antena 1 va difuza cele mai importante partide ale fiecărei etape, iar restul meciurilor vor fi incluse în noul post Arenna TV, disponibil numai pe reţelele RCS şi Digi TV. Potrivit unor surse din Antena 1, algoritmul difuzării meciurilor începând din sezonul 2008-2009 se va stabili după Paşte.
Pentru RCS&RDS, meciurile aduc business. Un client „agăţat“ cu meciurile de fotbal înseamnă un nou abonat pentru un întreg pachet.
UPC: rămâneţi cu noi, pentru 22 de lei
Principalul concurent al RCS&RDS, UPC contraatacă. UPC este cunoscut ca un operator cu preţuri peste media pieţei. Totodată, la finele anului trecut, UPC număra 1,337 milioane de clienţi (cablu, cablu digital şi televiziune prin satelit prin operatorul Focussat), cu 5,8% mai puţin decât în anul precedent.
În condiţiile în care există alternativa, iar RCS are un puternic atu - meciurile din campionatul intern - UPC umblă la o zonă sensibilă consumatorului obişnuit: preţul. Noua ofertă lansată de UPC acum câteva zile este cu aproximativ 10 lei mai mică decât preţul vechi. Pachetul TV Small costă 22 de lei (cu tot cu TVA), cu 35% mai puţin decât până atunci.
UPC a anunţat promoţia prin fluturaşi, ca şi RCS&RDS. La un abonament de 34 de lei încheiat pe doi ani, fericitul client va plăti numai 22 de lei. În termeni de marketing, oferta este una „de loializare“, adică este valabilă doar pentru clienţii vechi ai reţelei, nu şi pentru noii abonaţi.
Reprezentanţii UPC spun că nu există nicio legătură între ofensiva RCS, care scoate meciurile de fotbal ca un avantaj competitiv, şi promoţ ia lansată de companie.
BĂTĂLIA OFERTELOR
21 sau 22?
Pachetul de 21 de lei de la RCS&RDS include, spune Diana Modval, PR manager, 72 de programe de televiziune, o linie de telefonie fixă şi un abonament la serviciul de telefonie mobilă. Se adresează clienţilor noi. Oferta UPS este doar pentru clienţii fideli. Este, practic, o reducere a vechiului abonament de la 34 de lei la 22, dacă se prelungeşte contractul cel puţin cu doi ani.