Lidl si pentru romani

Al doilea mare retailer cu discount din Germania a inceput sa faca recrutari de personal pentru magazinele din Romania.

Lantul german de supermarketuri tip discount  Lidl este pragatit sa intre in cateva luni pe piata din Romania dupa ce, in 2006, anuntase ca renunta la acest plan. Desi data oficiala a deschiderii nu a fost anuntata de reprezentantii Lidl, acestia au postat deja anunturi de recrutare de personal pe site-ul bestjobs.ro. Prin aceste anunturi, Lidl cauta oameni care sa fie instruiti in cadrul unui training si care sa poata ocupa ulterior functii de conducere pentru sediile din Cluj, Bucuresti sau Iasi.

Conditiile: „Absolvent de studii superioare, studii superioare de scurta durata sau absolvent cu Bacalaureat cu palamares scolar convingator, capacitati de comunicare deosebite si cunostinte de limba germana si romana, oral si scris”. Anunturile au fost postate la sfarsitul lunii trecute, iar pe langa cei care vor fi scoliti mai sunt posturi „scoase la concurs” si pentru asistent manager si contabil-sef.

Rivali pe masura

Oficialii Kaufland -  lant de magazine ce face parte din acelasi grup german Lidl&Schwartz - sustin ca „fratii” lor de la Lidl nu au stabilit inca o data oficiala pentru deschiderea unui lant de magazine discount in Romania. „Ultima informatie pe care o avem este aceea ca Lidl voia sa se retraga de pe piata, chiar daca achizitionase terenurile necesare”, ne-a declarat Octavian Cojocaru, director de marketing in cadrul grupului Kaufland. 

In prezent, posibilii competitori ai Lidl pe piata din Romania sunt Real, magazinul de discount al grupului Metro, Penny Market, XXL Mega Discount si Plus Discount, intre care se da lupta pe terenul supermarketurilor cu reduceri permanente.

Pentru a-si putea mentine politica de reduceri, aceste magazine pun accentul pe marcile proprii, in defavoarea marilor branduri recunoscute la nivel international.

In plus, Lidl va trebui sa investeasca destul de mult in terenurile necesare amplasarii unor depozite centrale care sa asigure un flux de marfa pentru cel putin zece magazine.

Retea

Un brand pe care s-au platit 1.000 de marci germane

Lidl este o retea de retail germana care functioneaza in regim de discount si opereaza peste 5.000 de magazine in intreaga Europa. Compania face parte din holdingul Schwarz, alaturi de alte doua lanturi de retail, Handelshof si Kaufland. In momentul de fata, Lidl este prezent in 17 state. Inca din 1973, principalul sau concurent in Germania este lantul Aldi, care opereaza tot in regim de discount.

De altfel, acesta a fost si modelul care a dus la aparitia Lindl. Compania Schwarz a fost fondata in 1930 de un membru al familiei Schwarz.

Numele companiei nu este o abreviere, ci provine de la cel al profesorului Ludwig Lidl, caruia familia Scwarz i-a platit 1.000 de marci germane pentru a-l putea folosi. Lantul de retail a fost aspru criticat in Germania si Anglia pentru tratament inadecvat aplicat angajatilor si pentru incalcarea mai multor directive europene.

A aparut chiar si o carte intitulata „Cartea neagra a companiei de retail Schwarz”. Mai mult, pe site-ul companiei nu se gasesc informatii despre cum poate fi contactata conducerea Lindl.