Lucrările pentru calea ferată de pe ruta București - Otopeni continuă, deși trebuiau sistate imediat după decizia judecătorilor de la Curtea de Apel București, dată săptămâna trecută. Autorizația de construire pentru linia feroviară Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă a fost emisă de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la sfârșitul lunii august.
O sentință executorie a Curții de Apel București, decisă pe 11 octombrie, este ignorată de constructorii care continuă lucrările pentru calea ferată de pe ruta București – Otopeni.
Se lucreză masiv în ciuda deciziei executorii de blocare a construcției dată de Curtea de Apel.
Autorizația de construire pentru linia feroviară Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă a fost emisă de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, la sfârșitul lunii august.
Chiar dacă sentința nu este una definitivă, lucrările trebuiau sistate, pentru că decizia judecătorilor are aplicare imediată. Cu toate acestea, după cum se vede din filmările prezentate de ziuanews.ro, muncitorii lucrează din plin, ignorând decizia Curții de Apel București, care este obligatorie.
Nerespectarea sentinței reprezintă o ilegalitate și nu se poate invocă faptul că nu este încă definitivă, căci până la definitivarea acesteia la un complet superior de judecată, decizia acestei instanțe este executorie.
Printre cei care au contestat construcția caii ferate București - Otopeni, necesară preluării turiștilor de la Campionatul European de fotbal din 2020, a fost și omul de afaceri Ion Țiriac, acesta argumentând că traseul pe care ar urmă să-l parcurgă trenurile perturbă liniștea și activitatea dintr-un important cartier din nordul Bucureștiului.
Acțiunea în instanță a demarat la data de 25 septembrie 2019, atunci când Ion Țiriac, alături de alți importanți oameni de afaceri, dar și persoane fizice, au deschis un proces în contecios administrativ și fiscal, la Curtea de Apel București, îndreptat spre Guvernul României, Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Construcția căii ferate dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni a fost blocată după ce Curtea de Apel București a decis vineri, 11 octombrie 2019, stoparea imediată a lucrărilor. Chiar dacă decizia este executorie aceasta poate fi atacată în instanța superioară.