Lege nouă - Recuperatorii de creanțe nu mai pot hărțui debitorii

Lege nouă - Recuperatorii de creanțe nu mai pot hărțui debitorii Lege nouă - recuperatorii de creanțe nu mai au voie să agreseze debitorii. Sursa Foto- Dreamstime

Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență care reglementează relația dintre cei care cumpără creanțe de la bănci și debitori. Firmele de recuperare vor avea obligații mai stricte și vor trebui să aibă autorizație de la Protecția Consumatorului.

Guvernul a dat o lege care îi protejează pe cei care au datorii la bănci și nu mai pot plăti.

Lege nouă: băncile nu mai au voie să aibă comportament de „cămătari”

Acum, firmele de recuperare care preiau creditele cu restanțe nu mai pot să îi execute silit pe debitori sau să îi amenințe.

Trebuie să respecte niște reguli mai stricte și să aibă autorizație de la Protecția Consumatorului.

Ne puteți urmări și pe Google News

Firmele de recuperare sunt cele care cumpără de la bănci creditele pe care oamenii nu le mai pot plăti.

Firmele de recuperare care preiau creditele cu restanțe nu mai pot să îi execute silit pe debitori sau să îi amenințe. Sursa Foto- Dreamstime

Legea nouă vine după o directivă europeană

Firmele de recuperare încearcă să recupereze banii de la debitori, cerându-le dobânzi foarte mari. Mulți dintre debitori se plâng că sunt hărțuiți sau intimidați de aceste firme.

Legea nouă vine după o directivă europeană pe care România trebuia să o aplice de mult timp, spune Antena 3.

Anul trecut, aproape 3% din creditele din bănci erau neperformante, adică aveau întârzieri mai mari de 90 de zile. Numărul celor cu restanțe era de peste 234.000 la bănci și de 30.000 la IFN.

Tehnicile agresive şi ameninţările, interzise prin lege

Recuperatorilor le este interzis să utilizeze ameninţări sau alte tehnici agresive. Este o infracțiune să vateme fizic ori psihic consumatorul ori rude ale acestuia. Recuperatorii nu le mai pot denigra reputaţia. De asemenea, le este interzis să le distrugă proprietatea.

În plus, firmele de recuperare nu vor mai avea voie să afişeze la uşa apartamentului/blocului notificări/somaţii/adrese în legătură cu recuperarea creanţelor. Pe de altă parte, clientul trebuie să fie informat în legătură cu cesiunea creanţei, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

Consumatorul va avea dreptul să conteste existenţa debitului sau cuantumul acestuia, însă, dacă nu va depune contestaţie în termenul de 30 de zile calendaristice dat de lege, nu înseamnă că recunoaşte suma şi că nu mai are dreptul să se adreseze instanţei, potrivit Capital.ro.