Lancia Ypsilon şi Audi A1 Sportback: cochetărie şi utilitate la pachet

Lancia Ypsilon şi Audi A1 Sportback, cele două modele mignone, deloc ieftine şi care n-au, practic, vreun concurent, mângâie orgoliul proprietarului, apoi epatează printr-un pragmatism caracteristic maşinilor care trebuie să fie bune la toate.

Sunt mici, cochete, de "familie" bună, pregătite să îşi întâmpine clientela - feminină - cu multe uşi deschise.

Lancia Ypsilon şi Audi A1 Sportback - două modele premium (aşadar, nu tocmai ieftine), de nici patru metri lungime (uşor de manevrat), dar cu cinci uşi (acces facil pentru pasagerii din spate) - sunt singurele hatch-uri care bifează toate aceste caracteristici.

Lancia Ypsilon este deja în România. Singurul său concurent, Audi A1 Sportback, va ajunge aici la începutul primăverii viitoare.

Savoare mediteraneană

Fiat a avut nevoie de opt ani pentru a înnoi gama Lancia Ypsilon. Noua generaţie a modelului premium italian de clasă mică, prezentată, în primăvară, la Salonul auto de la Geneva, a ajuns şi în România.

Cu o lungime de 3,84 metri şi un portbagaj de 245 de litri, noul Ypsilon - dezvoltat pe o versiune evoluată a platformei utilizate de Fiat 500 - este propus publicului, petru prima oară în istoria de 25 de ani a gamei, cu o caroserie în cinci uşi.

Cel mai compact model Lancia va fi pus în mişcare de cel mai puţin poluant motor pe benzină, celebrul TwinAir (0.9 litri - 85 CP), în doi cilindri. Lui i se vor alătura unităţile 1.2 (69 CP) şi 1.3 Multijet (turbodiesel, 95 CP).

Noua generaţie Lancia Ypsilon este disponibilă în România cu un preţ minim de 12.160 de euro (cu TVA). Cel puţin o vreme, ea va fi comercializată alături de "vechiul" model, în trei uşi, care costă 10.995 de euro (cu TVA).

<iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/FDXEEAfYE0E" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Acurateţe germană

A1, cea mai mică şi mai accesibilă gamă Audi, va avea şi o extensie ceva mai practică. Noul A1 Sportback, prezentat chiar ieri şi promis pentru primăvara lui 2012, aduce în peisaj o pereche suplimentară de uşi, pentru un acces mai facil pe banchetă. Versiunea cu multe portiere are aceeaşi lungime (3,95 metri) şi acelaşi portbagaj (270 de litri) ca şi modelul cu mai puţine balamale, dar prezintă creşteri, practic, insesizabile pe lăţime şi înălţime - câte şase milimetri pentru fiecare parametru. Producătorul a ţinut să precizeze însă că habitaclul noii versiuni a devenit mai încăpător cu circa un centimetru, pe fiecare direcţie!

A1 Sportback va avea o gamă bogată de motorizări, pe benzină şi motorină: 1.2 TFSI - 85 CP, 1.4 TFSI (cu 122 sau 185 CP), 1.6 TDI (90 sau 105 CP) şi 2.0 TDI - 143 CP.

Deocamdată, Audi a comunicat preţurile pe care le va practica în Germania. Cea mai ieftină versiune A1 Sportback va costa acolo 16.950 de euro, cu circa 800 de euro mai mult decât "baza" gamei A1 cu trei uşi. În România, A1 are un preţ minim de listă de 17.211 euro (cu TVA). <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/yWzy2eClnbc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>