LA REPUBBLICA: Sondajul Eurispes arată că 15,6% dintre italieni cred că Holocaustul nu a existat niciodată

LA REPUBBLICA: Sondajul Eurispes arată că 15,6% dintre italieni  cred că Holocaustul nu a existat niciodată

Începând cu 2004, numărul celor care cred că Shoah-ul nu a existat niciodată a crescut: înainte erau doar 2,7%, astăzi sunt 15,6%.

În ceea ce privește condițiile economice ale familiilor, deși există semne „ușoare” de redresare, jumătate dintre cetățeni continuă să-şi „pulverizeze” economiile. Potrivit majorității, situația a rămas stabilă în ultimele 12 luni (37,9%), în timp ce 37,5% dintre italieni au observat o deteriorare netă sau parțială. Aproximativ unu din zece cetățeni (14,3%) observă o îmbunătățire.

Grijile italienilor: șomaj, impozite și mediu

După șomaj (56%) și presiune fiscală (39%), protecția mediului este cea de-a treia preocupare a italienilor (37%). Cu toate acestea, doar puțin mai mult de jumătate (53%) din locuitorii peninsulei cumpără produse obținute din materiale reciclate și doar unul din cinci adoptă în mod obișnuit un comportament ecologist. Aceasta este imaginea care rezultă din cel de-al 32-lea raport al Eurispes, în care se reamintește că Italia este cel mai mare producător mondial de bunuri de consum din plastic: 2,1 milioane de tone de plastic sunt folosite în fiecare an pentru ambalare și 76% din acestea pentru sectorul alimentar și cel al băuturilor.

Mass-media şi televiziunea rămân cele mai credibile

Televizorul continuă să rămână cel mai credibil mijloc de informaţie pentru italieni, în timp ce social media nu este considerată de încredere. Televiziunea, ca mijloc de formare a unei opinii de vot, pierde zece puncte în 10 ani, iar un sfert dintre italieni nu se bazează pe mijloacele mass-media.

Ne puteți urmări și pe Google News

Aproape trei din zece italieni (28,6%) își exprimă opinia în baza informațiilor pe care le aud la televizor (chiar dacă în 2008 cifra era de 38,3%); în timp ce un sfert (24,6%) nu se bazează pe niciun mijloc, având propriile idei. Puțini se bazează pe social (12,2%), ziare (10,1%), ziare online (8,5%), radio și mitinguri ale candidaților (5,2%). Votul este influenţat în primis de valorile și opiniile personale (32,6%), apoi de situația economică / de muncă (16,8%), de viziunea asupra viitorului (14,8%), de situația familială ( 10,5%), de tradiția familiei (9,6%) și de opinia rudelor și prietenilor (8,8%)

Fractura dintre sistem și țară "se extinde din ce în ce mai mult, fapt care produce numeroase daune și la nivel economic și pune în discuție însăşi sistemul social”. Aceasta este imaginea prezentată de cel de-al 32-lea raport „Italia 2020” al Eurispes. Președintele Institutului, Gian Maria Fara, trasează o posibilă cale de ieșire: „Este necesar ca politica să poată conta pe bazele reînnoite” și, prin urmare, pe „noua” Constituție. „Ne confruntăm acum cu eșecul creșterii țării, care a devenit structural, cu barbarismul climatului dezbaterii publice, cu litigiile sterile care se reflectă într-un sistem mass-media ce se alimentează mai mult cu elemente distructive decât constructive, cu ineficiența administrației publice, cu fenomenele endemice de corupție, cu ilegalități răspândite, cu iresponsabilitatea substanțială a clasei conducătoare".

"Datele raportului Eurispes sunt alarmante. Din 2004 şi până în ziua de azi, procentul italienilor care neagă Holocaustul a crescut de la 2,7 la 15%. Negaţionismul continuă să tulbure memoria acestei tragedii", a declarat vice-prim-ministrul de interne, Matteo Mauri. "Trebuie să facem mai mult pentru ca teoriile negaţioniste să nu găsească noi consensuri. Este responsabilitatea noastră, a tuturor să nu subestimăm aceste date."