Inspectoratul școlar a conceput un plan de măsuri și împotriva părăsirii timpurii a școlii, fenomen considerat chiar mai îngrijorător decât abandonul.
"Părăsirea timpurile, în accepţiunea noastră, înseamnă ceva mai periculos (decât abandonul - n.r.). Adică, să nu cumva să rămână cineva cu patru clase, cu cinci clase, ca dintr-un motiv familial, de boală sau alt motiv, să renunţe de tot la şcoală. Vrem să le prevenim pe amândouă. Atât abandonul, cât şi părăsirea timpurie. Pentru că este foarte greu să educi după ani de zile un individ care a părăsit şcoala după clasa I sau după clasa a IV-a. Deci, dacă nu are un anumit nivel de şcolarizare este foarte greu până şi să se integreze, darămite să-şi facă o carieră în viaţă", a explicat Bartolf Hedvig, inspectorul şcolar general, citat de Agerpres.
Inspectoratul are în vedere monitorizarea absențelor, identificarea cauzelor care îi determină pe copii să nu mai vină la școală, comunicarea și implicarea părinților, a cadrelor didactice și a organizațiilor nonguvernamentale din domeniu.
"Încercăm cu toţii să recuperăm copiii, să nu-i pierdem pe drum. Luăm legătura cu asociaţiile romilor, cu primăriile, cu psihologi, cu părinţii şi cadrele didactice, încercăm ca fiecare factor implicat să-şi aducă aportul pentru a-i menţine cât mai mult la şcoală pe aceşti elevi", a mai spus Bartolf Hedvig.
După clasa a X-a, regulamentul prevede sancţiuni pentru elevii cu absenţe, aceştia putând fi chiar exmatriculaţi. Anul şcolar trecut, în Harghita au fost exmatriculaţi peste 70 de elevi, cei mai mulţi cu drept de înscriere, numărul fiind în creştere faţă de anul precedent.