Klaus Iohannis, declarații de ultimă oră. Ce se întâmplă în România în următorii ani

TREN, GARA DE NORD, TRANSPORT, LEGATURA CU AEROPORTUL HENRI COANDA, OTOPENI, LUDOVIC ORBAN, KLAUS IOHANNIS

Președintele României, Klaus Iohannis, a făcut ultimele precizări despre linia ferată București - Otopeni.

Preşedintele Klaus Iohannis a participat, luni, la deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord - Aeroport „Henri Coandă”.

„Noi dorim să dezvoltăm Aeroportul Otopeni, de aceea trebuie să dezvpltăm infrastructura. România are nevoie de o dezvoltare economică sustenabilă, pentru a dezvolta infrastructura de transport, în care vom investi banii europeni”, a declarat Iohannis.

„Noi dorim să dezvoltăm Aeroportul Otopeni, de aceea trebuie să dezvoltăm infrastructura. România are nevoie de o dezvoltare economică sustenabilă, pentru a dezvolta infrastructura de transport, în care vom investi banii europeni”, a declarat Iohannis.

La deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord-Aeroport „Henri Coandă” a participat şi premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

București - Otopeni. Proiect de 398,1 milioane de lei

Ministrul Lucian Bode a afirmat săptămâna trecută că linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroport Otopeni va fi dată în folosinţă în decembrie.

Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri, şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional 'Henri Coandă'. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional 'Henri Coandă' Bucureşti - FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional 'Henri Coandă' Bucureşti" prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.