Kia pro_cee’d, mai mult stil, mai puţini bani

Compactul sud-coreean cu trei portiere a ajuns în România. Cu un aspect mai reuşit şi un preţ mai mic în comparaţie cu versiunea în cinci uşi.

Românii nu se dau în vânt după compactele în trei uşi. Pentru că, zic mulţi, sunt mai puţin practice în comparaţie cu suratele lor care oferă cinci portiere. Nu contează că, de cele mai multe ori, întrebat fiind, un posesor de maşină cu cinci uşi din segmentul C nu îşi poate aminti când a dus pe cineva „în spate“ şi a profitat de prezenţa celui de-al doilea rând de portiere. Evident, de vină nu este memoria scurtă a celui în cauză, ci intervalul de timp prea lung scurs de la respectivul moment.

Kia a lansat recent în România versiunea cu trei uşi a compactului de succes cee’d. Dacă vi se părea că numele modelului sud-coreean era unul măcar bizar, atunci sigur veţi avea avea motive să vă minunaţi la vederea celui purtat de noul venit: pro_cee’d.

Cei care s-au obişnuit ca modelele Kia să exceleze la capitole precum utilitatea şi preţul vor avea şi ei motive de mirare. Pro_cee’d este primul produs care poartă sigla constructorului sud-coreean gândit să atragă în primul rând prin aspect, graţie unei imagini tinereşti, mai sportive.

Minus 400 euro

Pro_cee’d foloseşte aceeaşi platformă ca şi versiunea în cinci uşi. Alături de aspectul seducător, oferă aceeaşi garanţie-record în acest segment: şapte ani. Cireaşa de pe tort ar fi că, spre deosebire de cee’d, care beneficia deja de un preţ aproape imbatabil, pro-ul costă cu aproximativ 400 de euro mai puţin, aşa cum te aştepţi la o verisiune cu mai puţine uşi, deci cu costuri de producţie diminuate.

La exterior, în afara capotei şi a aripilor faţă, păstrate de la cee’d, toate celelalte componente ale caroseriei sunt noi.

Designul general mai agresiv împreună cu înălţimea redusă (cu trei centimetri) şi lungimea crescută (cu 1,5 centimetri) conferă un aspect fluid şi dinamic noii versiuni.

Ampatamentul şi dimensiunea portbagajului au rămas identice, în schimb, greutatea a fost scăzută cu aproximativ 85 de kilograme, detaliu care ar trebui să influenţeze pozitiv consumul.

Interior identic, aceleaşi motoare

La interior, schimbările sunt insesizabile. Bordul cu toate comenzile, scaunele, spaţiile de depozitare, materialele sunt aceleaşi ca la cee’d.

Accesul către banchetă a devenit mai anevoios, prin prisma absenţei celui de al doilea rând de uşi, dar asta poate deveni o problemă numai dacă în maşină circulă regulat mai mult de două persoane.

Nici sub capotă nu există noutăţi. Gama de motoare cuprinde trei unităţi pe benzină (1.4 - 109 CP, 1.6 - 122 CP, 2.0 - 143 CP) şi două pe motorină (1.6 CDRI - 90 sau 115 CP, 2.0 CRDI - 140 CP). Toate motoarele sunt conectate la o cutie de viteze cu cinci rapoarte, cu excepţia celui de 2.0 litri diesel, care beneficiază de trasmisie manuală cu şase viteze.

Foarte bine dotat

Preţul de intrare în gama pro_cee’d este de 11.424 de euro cu TVA, pentru versiunea 1.4 Start căreia îi lipsesc totuşi câteva dotări importante.

La numai 141 de euro în plus, 1.4 Best oferă tot ce i-ar trebui unei persoane fără pretenţii exagerate: şase airbaguri, ABS şi EBD, volan reglabil pe două direcţii cu comenzi audio, radio-CD (MP3), slot USB şi intare pentru dispozitive audio auxiliare, închidere centralizată, geamuri electice faţă, oglinzi electrice şi încălzite, cotieră faţă.