Editura Evenimentul si Capital

IULIAN COMANESCU: Poveste de succes

42b96ad486138ea4b7005d23c465f6db
Autor: | | 7 Comentarii | 0 Vizualizari

Prin 1994, un oarecare Adrian Sârbu îşi scotea stafful de la Mediafax şi Pro FM la o bere Corona, nemaivăzută de mulţi dintre angajaţi, şi nişte alune un pic râncede.

###Le explica despre televiziunea pe care voia să o facă, cu totul altceva decât TVRul vremii. Televiziunea, spunea Adrian Sârbu după ce mai cerea o tură de “boabe” chelnerului, era numai unul din lucrurile pe care le avea în cap. Va fi un imperiu media care să aibă de toate, de la reviste la cinematografe. Aşezat la masa ca de nuntă, stafful îl privea ciudat. Mulţi nu îl credeau pe cel aflat în fruntea bucatelor, pentru că bucatele erau mai curând vise decât “boabe” râncede şi nu ţineau de foame. Alţii, mai puţini, l-au crezut. Curios, ei sunt cei care au făcut bine. Costi Mocanu şi Anca Budinschi, directorii de azi ai televiziunilor PRO, sunt supravieţuitori ai acelor vremuri. 15 ani mai târziu, acelaşi Adrian Sârbu este preşedinte-director general al Central European Media Enterprises (CME), compania audiovizuală fondată din banii de parfumuri ai celebrei Estée Lauder, prin Ronald Lauder, fiul femeii care a revoluţionat industria frumuseţii. Decide asupra mersului unei companii care operează în Cehia, Slovacia, Slovenia, Croaţia, România şi, de anul trecut, Bulgaria. Tocmai a vândut Mediapro Entertainment, un conglomerat de nouă firme specializate în producţie TV şi cinematografică, distribuţie, săli de cinematograf şi altele. Valoarea tranzacţiei: în jur de 100 de milioane de dolari, luând în considerare şi datoriile şi acţiunile returnate la structura de presă scrisă, pe care Adrian Sârbu o păstrează, la fel cum face cu Media Pro Interactive, companie de internet. La 52 de ani, Sârbu este, incontestabil, cel mai important român din media globală şi membru al clubului select şi invizibil al managerilor despre care vorbesc reviste ca “Forbes”. Acum un an, nu părea aşa: Sorin Ovidiu Vîntu îi transmitea, în glumă, prin intermediul presei, o ofertă de angajare. Criza a afectat şi compania-mamă a Pro TV, care se numeşte mai nou, în proporţie de 95%, CME, şi nu Mediapro. Au fost mai întâi concedieri la staţiile locale, apoi închiderea unor publicaţii regionale, cu care americanii nu au legătură în structura de acţionariat. Ronald Lauder a trebuit apoi să vândă 31% din CME către Time-Warner, contra a numai 241 de milioane de dolari, mult mai puţin decât ar fi obţinut înaintea crizei. Rezultatele pe primul semestru din 2009 ale CME arată însă, după aceste măsuri, bine. Niciodată proastă, percepţia asupra lui Adrian Sârbu s-a ameliorat simţitor. Ce îi trebuie cuiva ca să ajungă aici? Un vis intens şi dorinţa de a-l îndeplini prin toate mijloacele. După explozia unică Pro TV de la începutul anilor ’90, Adrian Sârbu a trecut prin vremuri grele. Televiziunea Andreei Esca a început să fie subiectul unor controverse legate de orientarea politică şi datoriile foarte mari către stat, reeşalonate de guvernul Năstase. Pro TV n-a mai criticat puterea ca în 1996, şi nici n-a mai fost o “biserică”, aşa cum numea Sârbu postul prin 1997-1998. Filmele şi ştirile nu mai sunt aceleaşi, în loc de Florin Călinescu şi Teo există Smiley şi Cătălin Măruţă. Totuşi, să nu ne înşelăm: Adrian Sârbu şi-a văzut de drum. Locul unde a ajuns şi drumul pe care l-a parcurs ne arată că un vis cuprinzător, care poate contamina realitatea, are şi zonele lui de umbră. Dar, dacă am scotoci numai în acestea, părţile luminoase nu ar fi un pic şi ale noastre.

ULTIMA ORA! Toate scolile din Bucuresti, INCHISE! Cand nu se vor tine cursuri in toata Capitala

Pagina 1 din 1


Tag-uri:



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Opinii EVZ

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI