Istoria celui mai mare producător de ceai din lume: Sir Thomas Lipton

Istoria celui mai mare producător de ceai din lume: Sir Thomas Lipton

Nu există băutor de ceai, în zilele noastre, care să nu fi auzit de Lipton, una dintre cele mai populare mărci de profil din lume.

A schimbat modul de viață al englezilor

În condițiile în care, în ciuda popularității din ce în ce mai mare, ceaiul rămânea inaccesibil celei mai mari mase a britanicilor, Thomas Lipton a fost cel care a adus ceaiul în toate casele acestora.

Prin inovațiile și prin perfecționarea sistemului de desfacere, el a reușit să reducă costurile de producție și de transport la jumătate, dând lovitura pe piață.  Mai mult, pentru ca produsele sale să fie recunoscute de toată lumea, a creat o emblemă menită să atragă atenția cumpărătorilor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Astfel, pachetele sale erau ușor de identificat în magazine după desenul care înfățișa o fată diucând un coș pe cap și după sloganul „De pe plantațiile de ceai direct în ceașcă”.

În plus a demarat și o amplă campanie publicitară, costumând oameni în hinduși și trimițându-i să colinde străzile și să prezinte prousele. Campania a fost un real succes, iar ceaiul Lipton a ajuns peste tot. A devenit subiect de cântece, de caricaturi sau chiar spectacole de varietăți.

Regina Victoria a devenit o mare admiratoare a ceaiului produs sub marca Lipton, iar în 1897 i-a conferit omului de afaceri titlul de cavaler. Suverana Marii Britanii a considerat că acesta își merită titlul nobiliar datorită aportului pe care l-a adus la formarea unui „nou mod de viață englez”.

Thomas Lipton s-a stins din viață în 1931, la 81 de ani, după ce a construit un adevărat imperiu comercial care se identifică cu ceaiul.