Istoria celui mai mare producător de ceai din lume: Sir Thomas Lipton
- Ionel Sclavone
- 10 august 2020, 01:00
Nu există băutor de ceai, în zilele noastre, care să nu fi auzit de Lipton, una dintre cele mai populare mărci de profil din lume.
A schimbat modul de viață al englezilor
În condițiile în care, în ciuda popularității din ce în ce mai mare, ceaiul rămânea inaccesibil celei mai mari mase a britanicilor, Thomas Lipton a fost cel care a adus ceaiul în toate casele acestora.
Prin inovațiile și prin perfecționarea sistemului de desfacere, el a reușit să reducă costurile de producție și de transport la jumătate, dând lovitura pe piață. Mai mult, pentru ca produsele sale să fie recunoscute de toată lumea, a creat o emblemă menită să atragă atenția cumpărătorilor.
Astfel, pachetele sale erau ușor de identificat în magazine după desenul care înfățișa o fată diucând un coș pe cap și după sloganul „De pe plantațiile de ceai direct în ceașcă”.
În plus a demarat și o amplă campanie publicitară, costumând oameni în hinduși și trimițându-i să colinde străzile și să prezinte prousele. Campania a fost un real succes, iar ceaiul Lipton a ajuns peste tot. A devenit subiect de cântece, de caricaturi sau chiar spectacole de varietăți.
Regina Victoria a devenit o mare admiratoare a ceaiului produs sub marca Lipton, iar în 1897 i-a conferit omului de afaceri titlul de cavaler. Suverana Marii Britanii a considerat că acesta își merită titlul nobiliar datorită aportului pe care l-a adus la formarea unui „nou mod de viață englez”.
Thomas Lipton s-a stins din viață în 1931, la 81 de ani, după ce a construit un adevărat imperiu comercial care se identifică cu ceaiul.