Este foarte posibil ca de la anul Evaluarea Națională, de după clasa a VIII-a, să dispară. În condițiile în care în Parlament se dezbate acum proiectul legat de extinderea învățământului obligatoriu până la clasa a XII-a.
În acest caz, consideră ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, citată de portalul www.edupedu.ro, examenul național de la finele gimnaziului nu își mai găsește menirea.
Practic, arată oficialul, Evaluarea Națională devine „intermediară”, după exprimarea ministrului, deci acest examen nu mai vizează finalizarea unui anume ciclu școlar, în condițiile în care elevii oricum sunt obligați să meargă la școală până la majorat.
Azi, în Senatul României, conform ordinii de zi, este așteptat votul care să decidă soarta proiectului de lege care se referă la prelungirea învățământului obligatoriu până în clasa XII-a.
”Este acum la Senat, chiar este pe lista de vot, o lege care stabilește obligativitatea ultimelor două grupe la grădință – grupa mijlocie și grupa mare – și ultimii doi ani de liceu, începând din anul 2020.
Anul acesta va trebui să pregătim preluarea, la început de ciclu și la sfârșit de ciclu, în învățământul obligatoriu”, a spus ministrul Educației ieri, fiind prezentă în Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale din Camera Deputaților.
Pe de altă parte, arată ministrul, în sistemul educativ au fost declanșate deja dezbateri cu directorii școlilor, pentru a se vedea părerea lor față de aceste modificări ample.
”Noi am declanșat aceste dezbateri publice cu directorii școlilor și-n București, și-n alte județe din țară, să încercăm să vedem și care este percepția.
Pentru că acum evaluarea de la clasa a VIII-a este doar o evaluare pentru încheierea gimnaziului și repartizarea elevilor în școli profesionale, clasice sau duale, și respectiv în licee.
Clasa a VIII-a nu mai reprezintă sfârșitul învățământului obligatoriu, cum era în legea 84, de exemplu.
Dacă învățământul devine obligatoriu pe 12 clase se justifică evaluări intermediare?
Ca să întărim ritmul acesta al învățării continue, pentru că el este cel care dă și temeinicie învățării. Toate, fără îndoială, merită să le discutăm”, a conchis Ecaterina Andronescu.