Învățământul românesc, în pragul dezastrului. Măsuri de urgență pe masa lui Iohannis

Învățământul românesc, în pragul dezastrului. Măsuri de urgență pe masa lui Iohannis

Vicepremierul Raluca Turcan spune că este obligatorie aplicarea proiectului ''România educată'' al preşedintelui Klaus Iohannis, ținând cont de rezultatele dezastruoase ale învățământului românesc

Dezastrul din învățământul românesc , reflectat prin publicarea rezultatelor la testele PISA demonstrează ''cel mai clar'' nevoia de a aplica proiectul ''România educată'' al preşedintelui Klaus Iohannis, declară vicepremierul Raluca Turcan.

Potrivit vicepremierului, situația la care s-a ajuns se datorează unor schimbări făcute heirupist, după ureche, rezultate doar ca urmare a unor rezultate dramatice la evaluări.

„Solicit tuturor partidelor care declară că educaţia este pe primul loc, în special USR, dar şi parlamentarilor altor formaţiuni politice, să susţină Proiectul preşedintelui Klaus Iohannis - 'România educată' ! Dacă nu vom implementa cât mai repede proiectul 'România educată', rezultatele se pot chiar înrăutăţi la următoarea evaluare! Avem obligaţia să asigurăm fiecărui copil şansa la o educaţie de calitate în România!", a scris Raluca Turcan, marţi, pe Facebook. Raluca Turcan a mai declarat că : „Avem obligaţia să nu acţionăm ca PSD, care se raportează la educaţie doar electoral. Am avut 10 miniştri ai educaţiei în 5 ani, 64 de ordonanţe generate de urgenţe, fără a evalua efectele şi fără a gândi ce se întâmplă în timp", mai afirmă Turcan. Potrivit clasamentului PISA 2018. publicat marţi de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), sistemul naţional de educaţie din România se situează sub valorile medii înregistrate la nivelul ţărilor participante, potrivit gpseducation.oecd.org.

Ne puteți urmări și pe Google News

.Conform unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei şi Cercetării, comparativ cu ciclul anterior de testare, media internaţională a înregistrat o uşoară scădere (citire/lectură - 487, faţă de 493, matematică - 489, faţă de 490, ştiinţe - 489, faţă de 493 în 2015).