Invata sa vorbesti la telefon

Specialistii in comunicare spun ca, intr-o conversatie purtata la telefon, vocea si tonul conteaza 90%, iar cuvintele - doar 10%.

Daca vrei sa-ti cuceresti partenerii de afaceri inca de la telefon trebuie sa fii atent la felul in care vorbesti. Conteaza foarte mult pronuntia, claritatea, viteza, volumul si inflexiunile vocii. Nu trebuie sa ridici tonul, dar nici sa vorbesti in soapta.

"Trebuie sa spui buna ziua, apoi sa te prezinti - cine esti, de unde esti - si apoi sa explici de ce ai telefonat. Foarte importanta este si verificarea disponibilitatii de a vorbi a celui pe care l-ai apelat", spune Bogdan Grosu, trainer al Telephone Doctor.

El spune ca in niciun caz nu este indicata formularea "ma scuzati pentru ca va deranjez". "Induci ideea ca l-ai deranjat si s-ar putea sa nu mai fie asa de disponibil", explica Bogdan Grosu.

Nu mesteca!

Chiar daca cel cu care vorbesti nu te vede, poate auzi extrem de clar cum tu mananci, bei, mesteci guma sau crantani pufuleti ori fumezi. Nu este placut pentru urechea ascultatorului...

Specialistii in comunicare sunt de parere ca este vorba despre un comportament gresit chiar si atunci cand conversezi cu un prieten. Categoric acesta va intelege ca tu esti relaxat, dar zgomotul pe care-l produci va aduce neplacere, un posibil  motiv pentru a te evita pe viitor.

Cine a sunat?

Daca jobul tau presupune sa discuti mult la telefon cu clientii, felul in care vorbesti poate cantari extrem de mult. Secretarele si cei care primesc sesizarile si reclamatiile trebuie sa faca o buna impresie.

Au fost cazuri in care s-au ratat afaceri de succes doar pentru ca o secretara a pus un mare investitor sa astepte fara sa-i spuna acest lucru.

Si preluarea corecta a unui mesaj este importana. Cand faci acest lucru, asigura-te ca ai inteles bine cine a sunat si de ce. Daca nu ai inteles bine numele, fara rusine sau timiditate, roaga-l pe cel care a telefonat sa-l repete ori chiar sa-l silabiseasca. Este indicat sa nu te bazezi pe memorie si sa notezi mesajul.

Expertii in comunicare atrag atentia si asupra finalului conversatiei, cand nu trebuie sa inchizi brusc. "Poti sa urezi o zi frumoasa in continuare sau o saptamana usoara, daca este o zi  de luni, ori weekend placut", sfatuieste Bogdan Grosu.

Alo!

Telefonul, instrument de business

Daca esti interesat sa inveti cum sa vorbesti la telefon cu clientii, poti merge, pe 5 martie, la cursul sustinut de specialistul companiei Telephone Doctor, Bogdan Grosu. 

Cursul, organizat de Qualians, se adreseaza persoanelor care folosesc telefonul ca instrument de business. In urma programului, spun organizatorii, iti vei imbunatati abilitatile de a vorbi la telefon. Costa 329 de euro ± TVA si se desfasoara la Novotel Bucharest City Centre (Calea Victoriei,  nr. 37 B).