În ambele situaţii cercetate de procurori, moartea lui Condrea ar fi survenit după ce maşina acestuia s-ar fi izbit la viteză foarte mare cu partea din faţă, zona stângă, într-un plop de pe marginea şoselei.  

Sinuciderea sau accidentul involuntar sunt situaţii legate de momentele anterioare impactului care ar fi provocat moartea şoferului, care au determinat presupusa ieşire de pe carosabil.

Imaginile cu epava autoturismului Opel, realizate de televiziuni şi fotografiile publicate pe diverse site-uri, expun o maşină pur şi simplu făcută praf. Motorul a zburat într-o direcţie şi cutia de viteze s-a spart, fiind vizibile angrenajele acesteia împrăştiate pe şosea.

Într-o fotografie publicată de site-ul Expresul de Buftea  se vâd roţile zimţate din angrenajul care formează cutia de vizeze. Este vorba despre piese din materiale foarte dure care au cedat teoretic în urma unui impact  extrem de violent, impact provocat teoretic de viteza foarte mare cu care Opelul condus de Condrea ar fi intrat în copac.

Toate aceste elemente s-ar fi legat perfect, dacă la faţa locului nu s-ar fi observat alte piese inexplicabil de puţin avariate, deşi prin poziţia în care se află în caroseria maşinii aceste piese ar fi trebuit să fie strivite între motor, cutia de vizeze făcută ţăndări şi trunchiul pomului de care s-ar fi izbit maşina lui Condrea.

Întreaga forţă a impactului ar fi trebuit să afecteze serios aceste piese care apar doar uşor afectate în unele imagini de la faţa locului.

Un mecanic auto care nu a dorit să-i fie făcută publică identitatea, specializat pe mărcile Opel, a sesizat redacţia EVZ după  ce a văzut în presă fotografii cu radiatorul maşinii lui Condrea şi cu bara faţă a maşinii, despre care acesta a spus că nu aveau cum să rămână intacte în situaţia în care cutia de viteze s-a spart, motorul s-a desprins din caroserie, zburând în altă direcţie şi caroseria din fotografii practic nu mai are partea din faţă.

„Radiatorul este plasat frontal, între bara din faţă şi ansamblul motorului cu cutia de vizeze. Unele modele au o bara de protecţie întărită care este la mijlocul radiatorului, prinsă de caroserie în părţile laterale, radiatorul acoperă practic aproape toată partea din faţă şi în orice impact frontal este prima piesă afectată după masca din plastic şi bara de protectie”, a explicat mecanicul auto.

Imaginile din galeria foto atasată articolului, cu modele Opel J, ca cel condus de Condrea, luate de pe site-uri ale unor reprezentanţe Opel, arată exact ceea ce a descris mecanicul auto care a sesizat redacţiei cea mai mare problemă a teoriei accidentului.

În imaginile de la accident se vede însă clar că radiatorul maşinii lui Condrea este doar uşor torsionat, nefiind grav distrus nici măcar pe margini, ceea ce este pur şi simplu inexplicabil în opinia sursei citate.

„Toţi şoferii ştiu că radiatorul se distruge foarte uşor pentru că e făcut din aliaje moi, care permit transferul termic. Radiatorul este afectat imediat chiar şi la tamponări uşoare frontale. Vorbim de accidente fără victime care nu afectează în niciun fel motorul sau cutia de vizeze. În cazul acesta radiatorul se vede în poze doar puţin îndoit, nu strivit sau chiar rupt, cum ar fi trebuit să arate. Cutia de vizeze s-a spart din izbitura cu copacul, motorul a fost smuls din caroserie. Radiatorul era exact între copac şi motor şi cutie de viteze. Prin el trebuia să treacă toată forţa împactului sau mare parte din ea, dacă izbitura nu a fost chiat pe mijlocul maşinii. Pur şi simplu nu se poate să arate aşa, dacă cutia de viteze s-a spart şi motorul a zburat. Am observat că şi masca din faţă, care e din fibră, a rămas aproape intactă. Nu se putea aşa ceva la un impact frontal. Chiar dacă impactul a fost într-o parte, unde sunt farurile, o parte din radiator tot era prinsă între pom şi toată greutatea maşinii transmisă prin ansamblul motor-cutie de viteze. Dacă era un model cu bară întărită, bara trebuia să secţioneze radiatorul pur şi simplu. Acel radiator nu putea să arate aşa, dacă a fost un impact frontal cu un copac”, a mai explicat mecanicul auto.

Întrebat cum era posibil teoretic, totuşi, să arate o maşină aşa cum e în fotografie, dar radiatorul şi bara din faţă să rămână intacte, mecanicul a spus că există numai varianta unui impact lateral stânga.

„De obicei arată aşa după accidente în care se lovesc în intersecţii maşini sau când intră cineva de pe un drum lateral pe unul principal şi e luat din plin în aripa şi portiera din stânga faţă . Atunci se desprind bara şi radiatorul şi zboară. Orice lovitură puternică care e direct pe partea din faţă şi ajunge până la motor sau cutia de vizeze nu are cum să nu afecteze bara faţă şi radiatorul pentru că ar fi prinse la mijloc între obiectul lovit şi ce este în spatele lor. Nu sunt afectate dacă nu sunt prinse în mijlocul şocului, logic, dacă şocul e din lateral pe alte elemnte din caroserie şi apoi în cutie sau motor” a explicat mecanicul citat.