Internauţii români caută ştiri şi muzică

Utilizatorii de internet din România sunt interesaţi în mare măsură de informaţii despre muzică şi de ştiri, potrivit primului val de date de audienţă SATI, corespunzător perioadei octombrie 2007 – februarie 2008.

Aproape două treimi (61%) dintre internauţii români sunt interesaţi de informaţiile din domeniul muzical şi aproximativ 58% dintre aceştia, de ştiri. Utilizatorii de interent accesează site-uri din domeniile educaţie / dezvoltare socială (44,8%), cultură, filme, cinema (42,7%) şi medicină / sănătate (39,4%.)

În timp ce bărbaţii caută pe internet, în general, subiecte din domeniile sport, auto, computere / IT şi fotografie / video, femeile sunt interesate de educaţie / dezvoltare personală, medicină / sănătate, frumuseţe / cosmetice şi modă / vestimentaţie.

Acces la internet pentru verificarea mail-ului

Aproape trei sferturi ( 72%) dintre internauţi accesează internetul pentru verificarea adresei de e-mail, precum şi pentru a intra pe diverse motoare de căutare (65/5), pentru a trimite mesaje de genul „instant messaging” (61%) sau pentru citirea presei online (48%).

Doar 6% utilizează internetul pentru operaţiuni bancare sau pentru a cumpăra diverse produse sau servicii. Persoanele cu educaţie superioară şi venituri peste medie caută site-uri de vacanţe şi călătorii, politică, bani şi investiţii sau informaţii de pe piaţa imobiliară. 

Totodată, aceştia au afinitate mai mare pentru newslettere, informaţii imobiliare şi operaţiuni bancare online.

(14:57)