ING : Clienţii asigurătorilor sunt preocupaţi de protejarea banilor. Nu le mai place riscul

Pe fondul crizei, clienţii firmelor de asigurări de viaţă au devenit mult mai preocupaţi de protejarea economiilor şi vor să expună mai puţin riscului, potrivit unui studiu realizat la nivel internaţional de grupul ING.

Potrivit studiului, în 2011 s-au încheiat cu 11% mai multe contracte tradiţionale, cu grad de risc scăzut, decât în 2010, ponderea acestora în totalul portofoliului companiei ajungând la 42%.

Acelaşi studiu relevă că, pe fondul crizei, 67% dintre români au declarat că aveau în 2011 o situaţie financiară mai precară decât în 2010.

Totodată, 74% dintre respondenţii la studiu au declarat că economisesc mai puţin. Ce preferă clienţii ING

În prezent, 86,4% din activele ING Asigurări sunt investiţii în instrumente cu venit fix, iar 13,2% în acţiuni, a spus astăzi Adrian Lupescu, chief financial oficer ING Asigurări de Viaţă.

Activele toale ale companiei valorează 5,6 miliarde de lei.

Potrivit lui Lupescu, până acum 54.000 de contracte au ajuns la maturitate, suma totală plătită de companie pentru acestea fiind de 235 milioane de lei. Alte 10.000 - 12.000 de contracte vor ajunge la maturitate în acest an.

În prezent, compania are 1.500 - 1.600 de consultanţi şi doreşte să îşi menţină relativ constanţă forţa de vânzări.

În primele şase luni ale anului s-au încheiat 16.000 de contracte de asigurare.

Compania de asigurări a lansat recent programul Partener 3.0 care include noi programe de pregătire profesională pentru consultanţi şi o nouă platformă de beneficii oferite consultanţilor financiari. Programul va presupune investiţii de 7,3 milione de euro în perioada 2012 - 2016, aferente implementării programului şi platfomei de loializare.