Infrastructură de Cartea Recordurilor. Cum au construit elvețienii cel mai lung tunel din lume

Infrastructură de Cartea Recordurilor. Cum au construit elvețienii cel mai lung tunel din lume

Nu știm ce s-ar fi întâmplat în România, dacă autoritățile și-ar fi propus un astfel de plan îndrăzneț și câte secole ar fi durat lucrările, dar în Elveția s-a inaugurat, ieri, cu mare fast, cel mai lung tunel de cale ferată din lume, exact la termenul prevăzut și cu bugetul asumat inițial: 20 de milioane de dolari

Tunelul Gotthard are 57,1 km și va fi utilizat de trenurile de mare viteză, pe sub Alpii Elvețieni, legând nordul și sudul Europei.

Elveția spune că această lucrare va revoluționa transportul de marfă, pentru că toate bunurile ce erau până acum încărcate în milioane de camioane pe an, pe acea rută, vor putea fi transportate cu trenul.

Transporturi moderne

Ne puteți urmări și pe Google News

Tunelul va reduce timpul de călătorie, va decongestiona traficul pe autostrăzi şi va scădea poluarea.

Tunelul a depășit, ca dimensiuni, un alt tunel de cale ferată, din Japonia, Seikan, care are 53,9 km, iar pe locul trei se află Tunelul Canalului, care leagă Franța de Marea Britanie și care măsoară 50,5 km.

La inaugurare, două trenuri au pornit în direcții opuse, fiecare transportând câteva sute de pasageri elvețieni, care au primit bilete gratuite, în urma unei trageri la sorți.

Ceremonia deschiderii oficiale a fost condusă de președintele federal elvețian, Johann Schneider-Ammann, iar printre invitații de seamă s-au numărat cancelarul Angela Merkel, președintele francez Francois Hollande, premierul italian Matteo Renzi și cancelarul austriac, Christian Kern.

Mărfurile europene, fie că e vorba de vinuri italiene exportate în Olanda sau mașini germane trimise în Grecia, trebuie să traverseze Alpii. Acum acest lucru se va produce mai rapid, mai sigur, mai ieftin, relata, ieri, presa internațională.

Proiectul, care a costat 12 miliarde de dolari, a fost aprobat de cetățenii elvețieni, într-un referendum, în 1992. Tot prin vot, doi ani mai târziu, elvețienii au aprobat propunerea unor asociații de protejare a mediului, pentru ca întregul transport de marfă din Elveția să se desfășoare pe calea ferată.

Tunelul ajunge, în unele locuri la o adâncime de 2,3 km, străbătând roci care ajung la o temperatură de 46 de grade Celsius. Inginerii au săpat și aruncat în aer roci de 73 de tipuri, unele dure precum granitul, altele moi ca zahărul. Mai mult de 28 de milioane de roci au fost excavate, iar nouă muncitori au murit în timpul acestor lucrări.

FOTO: Contractorii principali ai proiectului au fost firmele Alpiq, Balfour Beatty, Thales și Heitkamp, 2.400 de muncitori fi ind implicați în lucrările de construcție

Teste până în decembrie

Acum, tunelul, finalizat la timp și în bugetul propus, va crea o conexiune importantă între portul Rotterdam, de la Marea Nordului, și portul italian Genoa, de la Marea Mediterană.

Traficul regulat prin tunel va fi posibil din decembrie, a anunţat Compania naţională elveţiană de căi ferate SBB, până atunci fiind prevăzute teste. Cei care doresc să călătorească din Zurich la Milano (281 km) vor putea ajunge de acum cu o oră mai devreme, adică în două ore și 40 de minute.

Circa 260 de trenuri de marfă și 65 de trenuri de pasageri vor traversa tunelul zilnic, iar drumul acesta, de 57,1 km, va fi parcurs în doar 17 minute.

Investiția va fi finanțată din TVA și taxe pe combustibili, taxa de drum pentru vehicule grele, dar și cu împrumuturi de stat, care vor fi plătite pe parcursul a 10 ani.

Date tehnice ale Tunelului Gotthard

● Durata construcției: 17 ani

● Lungime: 57,1 km

● Costuri: 12,5 miliarde de dolari (echivalentul PIB-ului din Nicaragua)

● Angajați: 2.600

● Lungimea mașinii de foraj: 410 metri (cât patru terenuri de fotbal)

● Cantitatea de ciment folosită: 4.000.000 de metri cubi (de 84 de ori cât Empire State Building)

● Cablu de cupru utilizat: 3.200 de km (jumătatea distanței de la Londra la New York)

● Viteza trenurilor rapide: 200-270 km/h

(Sursa: BBC News)