Informații vitale pentru angajați. Cine va beneficia de indemnizația de 75%

Informații vitale pentru angajați. Cine va beneficia de indemnizația de 75%

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a făcut declarații cu privire la  șomajul tehnic. Cine va beneficia de indemnizația de 75% și cum. Precizări importante vizează persoanele care derulează contracte de drepturi de autor dar și pe acelea care au venituri mai mari. 

”Avem categoria ”alţi profesionişti” prevăzută în ordonanta de urgenţă, care include toate formele de prestaţii economice, în baza unor autorizații de persoană fizică autorizată, întreprindere individuală și alte forme de derulare a activității. Pentru aceste persoane, indemnizația fixă este de 75% din salariul mediu brut pe economie”, a precizat ministrul.

În cazul contractelor individuale de muncă indemnizația este de 75% din salariul de bază, nu mai mult de 75% din salariul mediu pe economie., a mai arătat Violeta Alexandru. Pentru cei care au alte forme de prestare a activităților economice, se acordă indemnizație fixă de 75% din salariul mediu pe economie.

În situația în care angajatul are un salariu pentru care 75% din salariul de bază este mai mare decât 75% din salariul mediu pe economie ”angajatorii au posibilitatea să acorde suplimentar față de indemnizația acordată de stat diferența până la 75% din salariul de bază, în funcție de negocierile dintre angajați și angajatori”, a mai explicat ministrul Muncii.

Ne puteți urmări și pe Google News

De asemenea, ministrul a explicat ce măsuri s-au luat și pentru persoanele incluse în categoria ”alți profesioniști” și pentru acelea care desfășoară activități cu contracte de drepturi de autor, contractele pentru activități culturale, activități creative.

”A fost inclusă o prevedere specială pentru persoanele care desfășoară activități și câștigă venituri exclusiv în baza unor contracte de drepturi de autor și aceștia beneficiază de indemnizație de 75% din salariul mediu pe economie pentru perioada aferentă stării de urgență. Au fost, de asemenea, chestiuni neclare cu privire la modul în care se constată că o companie, un angajat, o persoană fizică autorizată sau altă forma de desfășurare a activității este afectată de efectele epidemiei cu coronavirus.

În acest sens, a fost eliminată prevederea cu privire la scăderea încasărilor cu 25% în luna martie față de media lunilor ianuarie-februarie și, de asemenea, a fost eliminată restricția privind numărul de angajați pentru care se solicită această indemnizație, care era limitat la 75% dintre angajați.

În acest moment, facilitatea se extinde pentru toți angajații care au fost afectați de efectele epidemiei cu coronavirus și nu există o limită de scădere a încasărilor sau veniturilor în baza cărora să fie eligibili pentru a solicita acest ajutor. Cerința este o declarație pe propria răspundere că angajatorul a fost afectat de efectele epidemiei cu coronavirus, iar această declarație pe propria răspundere va fi verificată ulterior depunerii documentelor, ulterior efectuării plăților”.

O altă precizare importantă făcută de ministrul Violeta Alexandru arată faptul că ”plata nu este condiționată de efectuare a acestui control pe perioada stării de urgență. În fine, o altă chestiune ridicată cu privire la modul în care se face această plată. Unde depun documentele. Sunt două mari categorii de beneficiari: cei cu contracte individuale de muncă angajatorul depune documentele la ANOFM, la structurile județene teritoriale”.