Incredibil şi greu de explicat. Ce a înregistrat cutia neagră a avionului prăbușit la Milano în care se afla miliardarul român

Incredibil şi greu de explicat. Ce a înregistrat cutia neagră a avionului prăbușit la Milano în care se afla miliardarul român Sursa: Arhiva EVZ

Investigatorii italieni au rămas surprinși după ce au obținut şi analizat datele din cutia neagră a avionului prăbușit la Milano în care se afla milionarul român cu familia.

Potrivit comunicatului ANSV, rezultatul analizei datelor extrase din cutia neagră arată că niciunul dintre fișierele din LDR nu este compatibil cu evenimentul care a avut loc la Milano. Așadar, misterul morții miliardarului român mort la Milano se adâncește şi mai mult.

În data de 12 noiembrie 2021, toate datele conținute în Lightweight Data Recorder (LDR) recuperate din epava PC-12 mărci YD au fost descărcate cu succes la laboratoarele tehnologice ale Agenției Naționale pentru Siguranța Zborului (ANSV).

Cum este posibil? Cutia neagră a avionului nu a înregistrat nimic în timpul incidentului

Anchetatorii italieni au anunțat că datele obținute din așa-numita “cutie neagră” a avionului pilotat de miliardarul român Dan Petrescu nu sunt relevante pentru investigatori.

Ne puteți urmări și pe Google News

Din păcate, analiza aprofundată și extinsă efectuată de ANSV a datelor recuperate a evidențiat indisponibilitatea datelor de zbor sau a înregistrărilor referitoare la zborul care s-a încheiat odată cu accidentul; niciunul dintre fișierele prezente în Ldr-ul menționat anterior nu este de fapt compatibil cu evenimentul survenit.

Reamintim că accidentul aviatic a avut loc pe data de 3 octombrie la Milano, în imediata apropiere a zonei municipale San Donato din Milano.

Singurele informații găsite în cutia neagră sunt din perioadele în care aeronava s-a aflat în întreținere în Elveția

În data de 3 octombrie, avionul pilotat de Dan Petrescu, unul dintre cei mai bogaţi români, s-a prăbușit la Milano, în Italia. Miliardarul se afla la bord împreună cu familia şi alţi doi prieteni. Cei opt pasageri, dintre care șapte erau şi cetăţeni români, n-au avut nicio şansă.

În acest sens, încă pare oportun să se sublinieze, după cum se reiese din documentația producătorului de aeronave, că, pentru tipul de aeronavă în cauză, prezența la bordul unui LDR în condiții de eficiență nu este obligatorie.

Ancheta de siguranță ANSV (care, după cum se știe, are unicul scop de prevenire și deci de îmbunătățire a siguranței zborului) continuă prin analiza probelor dobândite până în prezent și a celor care au fost deja dobândite. Conform practicii la nivel de investigație, ANSV, în contextul anchetei în cauză, prevede, printre altele, efectuarea de investigații asupra rămășițelor motorului PC-12, care vor avea loc în coordonare cu autoritatea judiciară, așa cum este prevăzut de legislația UE privind investigațiile aeronautice. Vor fi examinate și aprofundate și aspectele legate de pregătirea și experiența aeronautică a pilotului, cu referire în special la experiența pe tipul de aeronavă în cauză. Se vor analiza și condițiile meteorologice existente la momentul producerii accidentului,  se arată în comunicatul publicat de avionews.it.

Specialiștii în aviație sunt de părere că avionul s-a prăbușit fie din cauza unei defecțiuni la motor, fie din cauza unui infarct suferit de miliardar, la scurt timp de la decolare. Aeronava a intrat în picaj cu un minut înainte de impact și a căzut rapid, aproape vertical.

Dan Petrescu, despre care prietenii spun că ar fi fost cel mai bogat român, avea o avere estimată la peste un miliard de euro.