Ancheta de la Ministerul Transporturilor şi regionalele CFR Călători a început în luna noiembrie 2011 şi a fost derulată de Poliţia Transporturi. Sunt vizaţi şi directori din CFR, cei care primeau o cotă din mita pe care o lua controlorii de la călătorii fără bilet.
UPDATE 2. Tribunalul Braşov a decis în urmă cu câteva minute să îi cerceteze în stare de libertate pe cei 35 de angajaţi CFR reţinuţi luni de procurori şi prezentaţi instanţei cu propunerea de arestare pentru 29 de zile. Instanţa a respins cererea procurorilor, dar a dispus împotriva celor 35 măsura restrictivă de libertate constând în interdicţia de a părăsi ţara pentru 30 de zile. UPDATE Primii zece angajaţi ai CFR au ajuns la Parchetul de pe lângă Tribunalul Braşov. Ei urmează a fi audiaţi şi, în funcţie de probele anchetatorilor, vor fi reţinuţi pentru 24 de ore. Ulterior, ei vor fi duşi la tribunal cu propunere de arestare preventivă pentru 29 de zile. O parte dintre controlorii aduşi la Parchetul de pe lângă Tribunalul Braşov sunt din Bucureşti, iar restul sunt din ţară. Potrivit unor surse apropiate anchetei, în dosar ar fi implicate în jur de 200 de persoane.
- Ce spune procurorul care anchetează PIRAMIDĂ ŞPĂGII DIN CFR
Până acum, un număr de 35 de angajaţi ai CFR au fost duşi în faţa magistraţilor cu propunerea de arestare, însă judecătorii de la Tribunalul Braşov au hotărât să fie cercetaţi în libertate, cu interdicţia de a părăsi ţara.
- ANALIZĂ EVZ. Din piramida şpăgilor la CFR lipseşte "Regina"
O preocupare a celor din reţea era de a nu tăia prea multe bilete blatiştilor, pentru că astfel s-ar fi văzut la "centru" care este porenţialul real finanicar al unor rute. Din punct de vedere al încasărilor multe rute au fost declarate oficial nerentabile, având în vedere biletele vândute la ghişeu, dar adevăratul trafic de călători este cu mult mai mare. STENOGRAME Potrivit newsbv.ro, unul dintre conductori îi povesteşte unui coleg cum au lucrat naşii în acelaşi tren: Şef tren 1 - Bă, bilete!!!…. N-am mai văzut în viaţa mea Ioane. Tren de Bucureşti, sâmbătă dimineaţa, un milion de bilete au fost…. Şef tren 2 - Da.. Şef tren 1 - Bă, capetele de vagoane şi pe jos au făcut ei şi au tăiat bilete. Eu am făcut decât pe sus. Şi am făcut două milioane şase sute de i-am numărat şi o sută i-am furat. Deci trei milioane patru sute am făcut în total…. ……… Inspector (despre controalele altor colegi) - Am auzit că s-a tăiat o sută şi ceva de bilete. Şef tren - A tăiat la 9303, da. Inspector - Îmi spusă… Mă certai io şi cu….. şi cu prostu' ălălaltu' al lui…. Bă, voi ce vreţi să demonstraţi?? Că sunt nereguli în continuare?? Javrele…. …. Revizor regional (şef al naşului controlat) - Da, tati! Florin Truică (revizor central în cadrul CFR Călători) - Uite, am dat de un băiat aicia. Unu ….. E belea mare cu el. Ce facem cu ăsta? Revizor regional - Aoleo! Florin Truică - Nu e băiat cuminte că, nu, n-am văzut că e băiat cuminte. Am dat de el aicia pe la Codlea, Braşov. Are şase călători fără bilet. Îi trec pe toţi? Sau doi? Revizor regional - Cum să-i treci? Nu treci nimic! Florin Truică - Păi de ce, mă, să nu-i trec? Revizor regional - Păi cum să-i treci, mă? Florin Truică - Dai tu un pahar de ţuică? Ai cules prunele? Revizor regional - Păi şi mai multe. Dau şi mai multe… Cercetările vizează un număr de peste 200 de persoane, angajaţi ai societăţii, având calitatea de personal de tren (conductori şi şefi tren), inspectori şi revizori de specialitate din cadrul Revizoratului General Siguranţa Circulaţiei, astfel cum rezultă din următoarea ierarhie profesională: revizor general, revizori centrali, revizori regionali, inspectori de specialitate, personal de tren (conductor), şef de tren. Operaţiunea de demascare a "naşilor" de pe trenuri care luau şpagă a început în urmă cu 11 luni, probele fiind strânse de 12 agenţi sub acoperire, echipaţi cu aparatură video-audio, care circulau fără bilete de tren şi apoi negociau şpăgile cu conductorii, controlorii şi chiar cu membrii "supracontroalelor". Nu au lipsit nici camerele de filmare ascunse lângă veceuri unde îşi împărţeau spăgile. CITIŢI ŞI:
- EXCLUSIV: Echipa care le-a venit de hac şpăgarilor de la CFR."Circuitul ducea până la şefii controlorilor pe ţară"
- ANALIZĂ EVZ. Din piramida şpăgilor la CFR lipseşte "Regina"
- Mihai Necolaiciuc, naşul corupţiei din CFR: "Controlorul păstrează cam 30% din şpagă, sistemul este bine pus la punct"
- Călătoria cu Naşul, hârtia de turnesol a stării societăţii nostre de mucava
- UPDATE. Peste 200 de suspecţi în "Piramida şpăgii" din CFR. Patru directori cercetaţi şi o pagubă uriaşă. Directorul CFR Călători: "Nu sunt paznicul hoţilor"
- Blatiştii de pe tren vor face muncă în folosul comunităţii
- BILET UNIC Metrorex-RATB-CFR
- CUM ESTE POSIBIL: O companie de căi ferate are profit, iar CFR are datorii