Numărul turiştilor creşte de la an la an, iar drumurile de acces în staţiune devin tot mai puţin capabile să preia afluxul mare de maşini.
Români şi străini, cu jeepuri cât casa sau Dacii Papuc jumătate ruginite, toţi se înghesuie pe drumul de Poiana Braşov să prindă un petic de zăpadă pe care să se dea cu schiurile.
În fiecare final de săptămână, forfota transformă staţiunea într-un Bucureşti montan, cu mii de maşini, ATVuri zgomotoase, lipsă de locuri de parcare şi poliţişti care încearcă, în van, să restricţioneze accesul.
An de an, numărul celor care aleg să-şi petreacă aici timpul liber creşte, iar mica staţiune braşoveană ajunge să rivalizeze cu cele occidentale măcar la preţuri şi la număr de turişti. În schimb, infrastructura este la pământ. Aceleaşi drumuri construite în urmă cu 30 de ani, incapabile în prezent să preia afluxul de maşini, trotuare lipsă şi canalizare proastă. Cu toate acestea, investiţiile în staţiune continuă. În proiect, un heliport şi un teren de golf Autorităţile locale au în plan lărgirea domeniului schiabil, realizarea a două parkinguri etajate şi lărgirea reţelei de canalizare. „S-au făcut investiţii în transportul pe cablu şi acum pot circula şi 2.500 de turişti pe oră. Problema e că nu au pe unde să coboare atâţia“, spune primarul George Scripcaru. Pentru Poiană există mai multe proiecte privind extinderea domeniului schiabil cu pârtii noi spre Predeal şi Râşnov. George Copos, unul dintre cei mai importanţi patroni de hoteluri din Poiană, a anunţat că va investi anul acesta 20 de milioane de euro în staţiune. „Vom pune zăpadă artificială pe toate pârtiile pe care le avem. Vom dubla capacitatea şi cred că vom ajunge la 6.800 de turişti pe oră. Practic, vom rivaliza cu toate staţiunile din Italia, Austria sau Franţa“, a afirmat Copos la finalul anului trecut. Promisiunile fostului vicepremier par un mizilic faţă de proiectul Silver Mountain.
Compania INR Management Real Estate a anunţat, la sfârşitul lui 2007, că a demarat construirea unui proiect imobiliar în care va investi peste 400 de milioane de euro în Poiana Braşov. Compania, controlată de un off shore din Cipru, va construi, practic, o ministaţiune turistică, aceasta urmând să cuprindă apartamente şi vile, un hotel cu 184 de camere care va fi afiliat lanţului Raddison SAS, două săli de cinematograf, un heliport, dar şi un club de tenis. Pentru dezvoltarea acestuia s-a luat legătura cu marele tenismen Ilie Năstase, care şi-a dat acordul pentru a se asocia cu INR Management Real Estate în vederea administrării acestui proiect. De asemenea, proiectul imobiliar va cuprinde şi un teren de golf amenajat pe un teren de 440.000 de metri pătraţi. Cele 15 vile şi 600 de apartamente ale complexului se vor construi pe o suprafaţă de 88 de hectare. Prima etapă a construcţiei va fi finalizată în iarna anului viitor, estimându-se că întregul proiect va fi finalizat în 5-6 ani. Un alt proiect derulat de municipalitate este construirea unui nou canal colector pentru apele uzate din Poiana Braşov. Lucrările au fost anevoioase întrucât au trebuit făcute forări în munte spre Râşnov.
CONDIŢIE Acces pe bază de cartelă „Înghesuială e pentru că nu sunt suficiente locuri de parcare“, explică primarul Scripcaru. Municipalitatea intenţionează construirea a două parcări etajate. „Vor avea câte 1.000 de locuri fiecare şi apoi, odată construite, vom pune barieră şi se va intra pe cartelă. Cei care sunt cazaţi îşi vor parca maşinile la hotel, de unde vor primi şi cartela, iar ceilalţi vor merge de la parcare cu microbuzul sau pe jos. Nu se va merge ca până acum cu maşina până la baza pârtiei“, spune primarul.