În atenția tuturor șoferilor. Greșelile necorectate care îți duc autoturismul la cimitirul de mașini

În atenția tuturor șoferilor. Greșelile necorectate care îți duc autoturismul la cimitirul de mașini Sursa. Arhiva EVZ

Mulți posesori de autoturisme comit greșeli banale dar care în timp îi costă. Trebuie să ai grijă de automobilul ul tău ca să nu ajungă la cimitirul de mașini. Astfel, ca autoturismul să funcționeze la capacitate maximă, nu trebuie să lași rezervorul să se golească.

Este adevărat, au crescut prețurile la carburant și, implicit, asta e o problemă la pompă, dar este foarte bine ca „plinul” să fie făcut constant.

Cu toții știm că, atunci când se aprinde martorul de combustibil, mai putem parcurge în jur de 50 de kilometri. Totuși, sfatul este să nu circuli cu puțin carburant în rezervor, deoarece pompa de combustibil va lucra mai mult pentru a-l trage din rezervor, iar cel mai probabil funcționarea pompei va fi afectată.

De asemenea, pot apărea probleme la nivelul circuitului, deoarece sedimentele de pe fundul rezervorului pot ajunge chiar în sistemul de alimentare. Este recomandat să faci „plinul” atunci când mai ai un sfert de rezervor, scrie pleytech.ro.

Ne puteți urmări și pe Google News

Greșeli pe care le fac oamenii în ceea ce privește mașinile lor

Bineînțeles, mai sunt și alte greșeli pe care le fac oamenii în ceea ce privește mașinile lor. Unele dintre cele mai întâlnite greșeli sunt amânarea reviziilor anuale, ignorarea martorilor de bord sau așteptarea la semafor cu mașina în viteză.

Toate aceste acțiuni duc la degradarea, în timp, autovehiculului. Spre exemplu, Pe timpul staționării la semafor, trebuie să scoți mașina din viteză și să eliberezi pedala de ambreiaj. Această procedură, pe care unii șoferi nu o consideră a fi o greșeală, poate duce la o uzură prematură a componentelor sistemului de transmisie.

O altă greșeală des întâlnită la șoferii români este să abordeze gropile sau obstacolele cu piciorul pe frână. Poate că această problema este întâlnită doar în România, pentru că doar în România ai atâtea gropi peste tot. Dar, spre deosebire de ceea ce crede marea masă, că strici frânele dacă iei o groapă cu pedala apăsată, realitatea e altă. Dacă vedem o groapă și apăsăm frână în ultimul moment și luăm groapă, nu stricăm frânele, stricăm suspensiile și articulațiile. Deoarece, la frână, mașină se lasă de bot, centrul de greutate schimbându-se pe puntea față, amortizoarele se comprimă și când luăm groapă o să aibă o cursa mult mai mică, ceea ce duce la un șoc mai violent.