Imperiul Google alipeste DoubleClick

Corporatia isi realizeaza astfel platforma de vanzare a anunturilor publicitare in format video pe internet.

Corporatia Google a castigat cursa pentru achizitia companiei DoubleClick Inc., oferind 3,1 miliarde de dolari. Marii perdanti ai intrecerii pentru compania publicitara sunt Microsoft, Yahoo! si AOL. DoubleClick are ca obiect de activitate vanzarea de spatii publicitare in mediul on-line, precum si oferirea de consultanta in domeniu.

Se integreaza perfect

Se pare ca Google a premeditat preluarea DoubleClick si a pus la cale o strategie in doi pasi, ce avea sa-i serveasca la realizarea unei platforme pentru vanzarea pe internet de anunturi publicitare in format video.

Primul pas a fost deja indeplinit de Google anul trecut, odata cu achizitionarea site-ului YouTube, ce permite incarcarea si vizionarea de continut video, pentru 1,65 de miliarde de dolari. Acesta se pare ca a fost cumparat si in ideea functionarii sale drept mediu de gazduire al reclamelor intermediate sau concepute de posibila viitoare achizitie DoubleClick.

Se estimeaza ca, dupa aceasta preluare, numai in SUA, veniturile din publicitate ale Google s-ar putea ridica la 5,5 miliarde de dolari in 2007, o crestere cu aproximativ 36,5% fata de anul trecut. Pe de alta parte, principalul rival, Yahoo!, se asteapta la venituri ceva mai mici in acelasi domeniu, de aproximativ 3,4 miliarde de dolari, cu 17,5% mai mult decat in 2006.

Veniturile totale pe 2006 ale Google au depasit 10 miliarde de dolari, iar profitul net inregistrat a atins 3 miliarde de dolari.Google este lider mondial la cautarea pe internet, arhitectura sa de functionare fiind, de departe, una dintre cele mai reusite.

Motorul de cautare raspunde zilnic la peste 100 de milioane de solicitari, cautand solutiile in peste 8 miliarde de site-uri din intreaga lume.

Achizitiile Google

In 2001 Google a devenit suficient de puternic din punct de vedere financiar pentru a-si per-mite achizitionarea altor companii. In acelasi an au fost cumparate o serie de firme mici din domeniul IT, care veneau pe piata cu idei si concepte noi.

Astfel, prima companie importanta achizitionata de Google a fost Pyra Labs, fondata de antreprenorul Evan Williams, unul dintre inovatorii din mediul on-line. Compania este cea care a creat aplicatia Blogger, lansata in 1999, fiind prima platforma folosita pentru a crea forma de publicistica on-line numita blog.

La inceputul lui 2006, Goggle a cumparat Upstartle, compania responsabila cu procesorul on-line de cuvinte Writely, ce permite imbogatirea unor documente de pe net si de alti utilizatori decat creatorii lor, cu acordul acestora.

In acelasi an, Google cumpara YouTube, achizitie urmata la scurta vreme de incorporarea JotSpot, creatorul tehnologiei wiki, folosita de anumite site-uri ce le permit vizitatorilor sa adauge, sa modifice sau chiar sa stearga informatii, in anumite conditii. Un exemplu de site care foloseste aceasta platforma este enciclopedia on-line Wikipedia.

Sageata

DoubleClick, publicitate la comanda

DoubleClick este unul dintre principalii furnizori de publicitate pe internet. Compania a fost fondata in 1995 de Kevin O’Connor si Dwight Merimman. Incepand cu 1997, a introdus serviciul DART (sageata), prin intermediul caruia ii era oferita unui site publicitate care sa aiba legatura cu continutul acestuia.

In 2005, DoubleClick a fost cumparata de compania de solutii tehnologice Hellman&Friedman din San Francisco. Aceasta vinde, in decembrie 2005, agentia de baze de date a companiei, Abacus Direct, catre compania Epsilon Ineractive.

DoubleClick are  ca principali clienti agentiile si creatorii de publicitate care colaboreaza cu uriasi precum: Microsoft, General Motors, Coca-Cola, Motorola s.a.