IMAGINILE NEŞTIUTE cu LUCRĂRILE făcute pentru METROUL BUCUREŞTEAN. Atmosfera de pe ŞANTIERELE COMUNISTE redată într-o galerie FOTO DE ARHIVĂ

IMAGINILE NEŞTIUTE cu LUCRĂRILE făcute pentru METROUL BUCUREŞTEAN. Atmosfera de pe ŞANTIERELE COMUNISTE redată într-o galerie FOTO DE ARHIVĂ

Construcţia metroului a început în 1975, pe Splaiul Independenţei, în apropierea Cotrocenilor. La finalul anului 1989, Bucureştiul avea peste 60 de km de reţea de metrou.

Conform mărturiilor specialiştilor care au fost implicaţi într-un fel sau altul în grandiosul proiect ingineresc şi, aşa cum se observă şi în fotografiile din arhiva Agerpres, metroul bucureştean s-a făcut cu forţe, materiale şi utilaje româneşti.

Dorinţa conducătorilor vremii de a face economie şi mândria naţională a comuniştilor au condus la această strategie.

Inaugurările magistralelor înainte de 1989:

Ne puteți urmări și pe Google News

Magistrala 1 – Militari - Titan, începută în 1975, cu 17 staţii, un dispecerat şi două depouri, a fost dată în exploatare pe tronsoane astfel: Tronsonul 1 – Semănătoarea (acum Petrache Poenaru) - Timpuri noi, 8,63 km, 6 staţii – 17  noiembrie 1979

Tronsonul 2 – Timpuri Noi - Republica, 10,10 km, 6 staţii – decembrie 1981

Tronsonul 3 – Eroilor – Militari (acum Preciziei), 8,83 km, 5 staţii – august 1983

Tronsonul 4 – Semănătoarea - Crângaşi, 0,97 km, 1 staţie –decembrie 1984

Tronsonul 5 – Crângaşi - Gara de Nord, 2,83 km, 2 staţii – decembrie 1987

Magistrala 2 – IMGB (acum Dimitrie Leonida) - Pipera, 18,86 km, cu 14 staţii şi un depou, 1987

Tronsonul 1 – Berceni - Piaţa Unirii2,  9,96 km, 8 staţii - ianuarie 1986

Tronsonul 2 – Piaţa Unirii2 – Pipera, 8, 72 km, 6 staţii - octombrie 1987

Magistrala 3 – Gara de Nord - Dristor2 – 7,8 km, 6 staţii – august 1989, terminată mai devreme deşi obiectivul Congresului al 13-lea ar PCR prevedea cei 60 de km de metrou finalizaţi până în 1990

Sursă foto: Agerpres