Editura Evenimentul si Capital

Iliescu, REACTIVAT! Alertă de gradul zero în PSD. MAREA NEMULȚUMIRE a simbolului social-democraților, PE BIROUL LUI DRAGNEA. News alert politic

Autor: | | 6 Comentarii | 39916 Vizualizari

Fostul președinte al României și fondatorul actualului partid social-democrat este un oponent al reluării lucrărilor invocând lipsa de realism şi de fundamentare tehnică şi economică a unui astfel de proiect.

Guvernul Dăncilă a anunţat că lucrările la canalul Dunăre Bucureşti vor fi reluate. Consilierul prim-ministrului, Darius Vâlcov, declara la mijlocul lunii iulie că, până la sfârşitul anului, aproximativ 15 proiecte de parteneriat public-privat vor fi demarate, incusiv pentru trei autostrăzi şi canalul care ar face capitala port. „În România, până la sfârşitul acestui an, se va demara licitaţia pentru canalul Dunăre-Bucureşti în parteneriat cu statul român. România, până la sfârşitul acestui an, va demara parteneriat publicprivat pentru trei autostrăzi: Ploieşti-Braşov, autostrada Sudului şi Târgu-Neamţ-IaşiUngheni”, a precizat Darius Vâlcov. Conform consilierului, printre statele interesate de aceste proiecte s-ar număra Germania, Franţa, China, Statele Unite, precum şi ţări din Peninsula Arabă.

Firea intră pe fir

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, anunţa încă din octombrie 2016 că are sprijinul comisarului european Corina Creţu pentru continuarea lucrărilor la şantierul abandonat după căderea comunismului. Discuţiile despre reluarea proiectului au fost iniţiate într-o sedinţă la care au participat cei care au realizat studiul de fezabilitate din 2012 si 2013, când a mai fost o tentativă de a se redeschide şantierul, şi angajaţii fostului Institut de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale şi Aeriene (IPTANA), autorii proiectului realizat înainte de 1989. Directorul IPTANA, Cornel Martincu, a explicat că investiţia a fost realizată până în anii 1990 în procent de aproximativ 70%. Din cauza abandonării, construcţiile s-au degradat ori au fost distruse în bună măsură, stadiul de realizare fiind de 50%”.

În cadrul analizei făcute de Primaria Municipiului București s-a arătat că este necesară şi implicarea autorităţilor locale, care ar putea beneficia de avantajele acestei investiţii, respectiv cele din judeţele Giurgiu, Ilfov şi Călărași, dar şi Ministerul Transporturilor, al Energiei şi cel al Dezvoltării. Firea a remarcat că există anumite „reţineri” în privinţa proiectului, referindu-se la fostul preşedinte Ion Iliescu, un mare opozant al canalului.

Reactualizarea studiului de fezabilitate

Apoi, în mai anul trecut, Gabriela Firea a anunţat că în cadrul primăriei se lucrează la o actualizare a vechiului studiu de fezabilitate pentru realizarea Canalului Dunăre - Bucureşti. „Am vorbit deja şi sper să depăşim nivelul discuţiilor, pentru că pregătim acum un studiu de fezabilitate - de fapt o updatare a vechiului studiu de fezabilitate - în ceea ce priveşte un proiect controversat, dar extrem de important, început în perioada comunistă, dar care a fost demarat tot cu banii românilor. Deci, nu mai contează în ce epocă istorică, politică ne aflam, câtă vreme banii românilor s-au dus către acest obiectiv, mă refer la proiectul Canalul Dunăre-Bucureşti”. Peste 1,5 milioane de euro au fost alocați, în 2009, de la bugetul de stat pentru realizarea studiului de fezabilitate, făcut abia în 2012-2013, a Canalului Dunăre-Bucureşti, care acum a expirat.

În martie, primarul general declara: „Am primit mai multe delegaţii de investitori români şi străini, care, dacă Guvernul României ar decide reluarea acestui proiect al canalului Dunăre - Bucureşti, ar fi dispuşi să vină să participe la licitaţii sau să preia aceste lucrări pentru a le finaliza. Este mare păcat ca o investiţie a statului român, banii noştri, ai tuturor, să fie îngropaţi în acest obiectiv - canalul Dunăre - Bucureşti”.

Boc aducea chinezii

Chinezii au fost invitaţi, în augut 2011, de premierul Emil Boc să investească în ţara noastră în proiecte precum canalele Siret-Bărăgan şi Bucureşti-Dunăre, în reactoarele de la Cernavodă, în centura Capitalei şi hidrocentrala de la Tarniţa. Boc a prezentat cele două proiecte în cadrul întâlnirilor avute cu premierul şi preşedintele chinez, dar şi cu oamenii de afaceri asiatici interesaţi să investească în ţara noastră.

În decembrie 2012, USL şi-a anunţat programul de guvernare pentru următorii patru ani. Pe lângă măsurile fiscale, Guvernul Ponta II avea ca obiective majore de infrastructură o serie de proiecte de mare anvergură. Cel mai important era canalul navigabil care va uni Dunărea de Bucureşti, dar şi autostrada Bucureşti-Ploieşti-Braşov. Un alt obiectiv utopic al USL era revitalizarea sectorului minier şi rentabilizarea acestuia.

Intră în joc și Administraţia Canalelor Navigabile

Proiectul Canalului Dunăre- Bucureşti a fost readus în discuţie ca parte a strategiei de dezvoltare a Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile (CN ACN) SA Constanţa, se arată în planul de administrare propus de noii manageri spre aprobarea acţionarilor, în şedinţa convocată pentru data de 1 iulie 2016.

O altă acţiune de interes major pentru companie este „Dezvoltarea interconexiunilor şi a infrastructurii căilor navigabile a Dunării şi a afluenţilor săi”. Pentru a permite conexiuni economice pe căile navigabile interioare, trebuie îmbunătăţită reţeaua de căi navigabile existente în bazinul fluviului Dunărea. Acestea ar trebui să includă luarea în considerare a infrastructurii de verigi lipsă, precum şi modalitatea cea mai bună de a dezvolta legăturile ulterioare la Marea Neagră şi dincolo de aceasta. O măsură este şi „Construcţia (Finalizarea) Canalului Dunăre- Bucureşti”.

Acordul de mediu

Canalul Dunăre - Bucureşti a mai renăscut și în primăvara lui 2012 după ce Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile a demarat procedurile pentru obţinerea acordului de mediu pentru această investiţie. Proiectul presupunea lucrări pentru amenajarea şenalului navigabil al râurilor Argeş şi Dâmboviţa, a ecluzelor, a porturilor şi a utilităţilor necesare folosirii acestui canal navigabil. Bucureştiul urma să aibă două porturi, în zona localităţilor 1 Decembrie şi Glina, zona de navigare terminându-se cu portul Olteniţa. Costul lucrării, în varianta optimă, era estimat la 9,207 miliarde de lei.

Administraţia Canalelor Navigabile ţinea la realizarea acestui obiectiv pentru că prezintă beneficii „prin legarea municipiului Bucureşti cu fluviul Dunărea, respectiv cu Coridorul Transeuropean de Transport nr. VII”, se arată în Memoriul tehnic înaintat de companie Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, în vederea obţinerii acordului. În acest fel, se obţine racordarea capitalei ţării la principala arteră de navigaţie transeuropeană, ceea ce permite legătura directă a Bucureştiului cu alte capitale şi mari centre orăşeneşti europene, precum Belgrad, Budepesta, Bratislava, Viena, Frankfurt, Duisburg, Rotterdam etc., plus accesul direct la portul maritim Constanţa, iar prin canalul Rhin - Main - Dunăre la reţeaua europeană de căi navigabile. Canalul astfel obţinut permitea transportul de mare capacitate, nepoluant, şi avea şi rol de apărare împotriva inundaţiilor. Lucrarea permitea producerea de energie electrică, circa 120 GWh/an, şi ducea la dezvoltarea navigaţiei de agrement şi a turismului în zonă, mai preciza ACN.

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Politica

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI
Tema zilei
21:46 Firea PIERDE teren în PSD. O întreagă ORGANIZAȚIE de sector TRECE în TABĂRA DRAGNEA. 16:51 ÎNTÂLNIRE de taină în biroul lui DRAGNEA. Se PREGĂTEȘTE mutarea FINALĂ pentru RĂZVRĂTIȚI 15:50 SURSE: Viorica DĂNCILĂ este CONDAMNATĂ să devină PREȘEDINTE PSD. Care ar fi POZIȚIA premierului în SCANDALUL DEMITERII lui DRAGNEA 15:20 A apărut o NOUĂ poză care îl ARUNCĂ în AER pe DRAGNEA. Victor Ponta dă LOVITURA de GRAȚIE, cu o zi înainte de CEx-ul DEBARCĂRII 13:52 Cine NU vrea DEMISIA lui DRAGNEA? Susținerea șefului PSD vine din BIHOR 13:48 Tabăra DRAGNEA CONTRAATACĂ. Va fi EXCLUS vineri! Ghicitoare pentru CExN al PSD: cine a scris SCRISOAREA CELOR TREI 13:44 HAOS și TRĂDARE la nivel înalt în PSD. Dragnea primește o LOVITURĂ FATALĂ de unde nu s-ar fi așteptat NICIODATĂ 12:07 Păzea, Ion Iliescu se întoarce! Editorial de Simona Ionescu 10:29 De ce TACE Dăncilă? Omul care îl poate TERMINA pe Dragnea ÎNCĂ NU s-a HOTĂRÂT de partea cui e. Opinie de DAN ANDRONIC 07:51 POZIȚIONĂRI înaintea CEx-ului. Un LIDER al PSD face declarații despre DEMISIA lui DRAGNEA 00:05 TRĂDARE la care DRAGNEA NU se AȘTEPTA! Prieteniile PERSONALE pot ZĂDĂRNICI CONTRAATACUL. „PSD are ȘANSE MARI să PIARDĂ GUVERNAREA” 20:00 Fotografia momentului! Cum arată HARTA cu judeţele PRO şi CONTRA lui Liviu Dragnea şi care organizații se ABŢIN. Foto în articol 18:14 Firea a oferit DETALII INCENDIARE din culisele PSD. ATAC DEVASTATOR la adresa lui Dragnea 17:58 DRAGNEA NU mai ARE de ALES! DEMISIA sau CĂDEREA GUVERNULUI? PSD poate PIERDE MAJORITATEA în PARLAMENT, dacă actualul LIDER NU SE REATRAGE 17:48 Coaliția PSD-ALDE STĂ SĂ CRAPE. Atac PERFID la premierul DĂNCILĂ în plin SCANDAL al SCRISORII CELOR TREI 17:37 Partizanii lui DRAGNEA activează OPȚIUNEA NUCLEARĂ. Acuzații de COLABORARE cu STATUL PARALEL. „Parcă e venită din LABORATORUL KOVESI-MAIOR-COLDEA!” 15:07 Cei trei grei vs. Dragnea. SCRISOARE DESCHISĂ INCENDIARĂ despre „starea Partidului Social Democrat”. Breaking news 15:05 Dragnea, APROAPE de FINAL. „DEMERSUL PERVERS” din SCRISOAREA CELOR 3 îi poate fi FATAL. ÎL TRĂDEAZĂ şi Dăncilă? Analiza lui Dan Andronic 14:08 Dragnea A PRIMIT MAREA VESTE de la Instanța Supremă. DECIZIE DE ULTIMĂ ORĂ pentru liderul PSD. Breaking news

Articole salvate