Lucrările de reabilitare a reţelelor de apă şi canalizare din Deva şi Hunedoara vor mai îngreuna traficul pe "centura" Devei câteva luni bune. La fel se va întâmpla şi pe drumul cu două benzi pe sens ce leagă oraşul Hunedoara de DN 7.
Începând din 2008, în Deva şi Hunedoara se derulează un program ISPA de reabilitare a reţelelor de apă şi canalizare în valoare totală de 62 de milioane de euro. Dacă lucrările din interiorul oraşelor şi cele la staţiile de tratare a apei nu au fost atât de deranjante pentru şoferi, cele care au presupus spargerea a două şosele importante, centura Devei şi drumul Hunedoara – Sântuhalm, le-au provocat acestora destule întârzieri în trafic. În 2009 dar şi în 2010, mai ales la ieşirea din Deva spre Arad, se întâmpla să fii nevoit să stai în blocaj zeci de minute. Reprezentanţii societăţii Apaprod Deva – Hunedoara spun însă că astfel de situaţii nu s-au mai înregistrat în ultimele săptămâni şi nici nu se vor mai semnala în perioada următoare. Asta cu toate că şi acum, pe porţiuni de kilometri întregi de pe centura Devei se circulă doar pe câte o bandă, prea puţin pentru cele 40.000 de vehicule care tranzitează zilnic zona. Comparativ, îngustările de pe şoseaua dintre Sântuhalm şi Hunedoara sunt mai puţin deranjante. "Spargerea" celor două drumuri a fost necesară pentru dublarea capacităţii canalelor de colectare ale reţelelor de canalizare din cele două oraşe, iar autorităţile spun că aceasta a fost singura soluţie, mai ales că e vorba de un proiect cu finanţare europeană nerambursabilă, iar o condiţie importantă a programului ISPA este ca suprafeţele pe care se lucrează să fie în domeniul public.
Termen – 31 octombrie
Iniţial, lucrările la cele două canale de colectare trebuiau terminate în 31 decembrie 2010. Reprezentanţii societăţii Apaprod Deva – Hunedoara spun însă că proiectul realizat înainte de începerea investiţiei s-a dovedit a fi inexact, iar în momentul în care s-au început excavările, s-a constatat că în multe locuri este necesară reproiectarea canalelor, cel mai adesea, din cauza reţelelor electrice, liniilor telefonice şi de fibră optică, sau a conductelor de gaz. "Ne cerem scuze şoferilor pentru neplăcerile provocate, dar trebuie avut în vedere faptul că, fiind un proiect european, a trebuit să ne conformăm tuturor regulilor stabilite iniţial. În această lucrare nu s-a mai mers pe ideea românească <<lasă>>. Fiecare dintre noi răspundem cu CNP-ul pentru tot ce facem în acest proiect. Acum ne pregătim să încheiem lucrarea pe o bună bucată din centura Devei şi sper ca din 15 iunie să se redeschidă circulaţiei sensul de mers Arad – Sibiu, de la intrarea în Deva, până după zona gării. Pe drumul Hunedoara – Sântuhalm mai avem de lucru doar în zona satului Cristur. Cu siguranţă, toată lucrarea va fi gata în toamnă. Termenul pentru finalizarea canalelor colectoare este 1 octombrie", spune directorul Apaprod, Victor Arion. </lasă> <lasă>Acesta adaugă că 15 – 20% din valoarea lucrărilor este reţinută de la firma care execută lucrarea, Hidroconstrucţia Bucureşti, ca garanţie, iar reasfaltările care s-au efectuat deja pe şoseaua ce duce spre Hunedoara sunt doar temporare, ele urmând a fi refăcute la finalul lucrării.
</lasă>