„Hristos și Maica Domnului trebuie distruși pentru că sunt albi” - Biserica Catolică se supune

„Hristos și Maica Domnului trebuie distruși pentru că sunt albi” - Biserica Catolică se supune

În timp ce protestele împotriva așa-zisului „rasism sistemic” continuă să se extindă în SUA, revărsându-și furia asupra statuilor, activiștii Stângii se orientează acum către personajele religioase, cerând distrugerea imaginilor lui Iisus Hristos și Maicii Domnului, pentru că sunt „albi”.

Shaun King, unul dintre liderii mișcării Black Lives Matter, binecunoscut pentru faptul că susține că este pe jumătate negru, deși ambii părinți figurează ca albi pe certificatul său de naștere, a declarat că toate statuile, frescele și vitraliile în care Iisus este înfățișat ca alb trebuie distruse, deoarece sunt „forme de supremație albă”, cu rolul de a fi „unelte de opresiune” și „propagandă rasistă”.

De asemenea, trebuie distruse toate imaginile cu „mama europeană” a lui Iisus, cere King.

Ne puteți urmări și pe Google News

https://twitter.com/shaunking/status/1275106946916499456?s=20

Faptul că Iisus Hristos s-a născut în Orientul Mijlociu, în mijlocului poporul iudeu, și că prin urmare era firesc să aibă culoarea pielii și celelalte trăsături somatice ale acestei etnii nu pot încăpea în mințile înguste ale unor propagandiști fanatici.

Însă presiunea BLM asupra Bisericii nu se limitează doar la aceste acțiuni. Iar o parte a Bisericii Catolice are tendința să se supună pretențiilor aberante ale Stângii, cu riscul pierderii propriei identități.

Săptămâna trecută, profesoarea Shannen Dee Williams de la Universitatea din Villanova, scria în National Catholic Reporter că declarațiile liderilor catolici de condamnare a morții lui George Floyd „sunt departe de a fi suficiente, atunci când este vorba de a recunoaște rolul Bisericii în criza contemporană și complicitatea directă în păcatele rasismului, sclaviei și segregaționismului anti-negri din epoca modernă”.

Profesoara cere Bisericii Catolice să prezinte oficial scuze pentru rolul său în injustițiile sociale din trecut; să nu mai închidă parohiile de culoare; să mărească cheltuielile cu educația și bursele catolicilor negri; să înceapă să predea „istoria catolică neagră și brună”; să promoveze „femeile antirasiste și membre ale laicatului” în conducerea oficială a Bisericii etc.

Apelul său a fost preluat într-o scrisoare semnată de opt episcopi din Maryland și Washington D.C. Aceștia au aprobat poziția Black Lives Matter conform căreia „conștiința națiunii noastre este pusă la încercare, în timp ce problemele de rasă și de egalitate ne privesc pe toți” și că „rugăciunea și dialogul nu sunt suficiente. Trebuie să acționăm pentru a face schimbări adevărate.”

Arhiepiscopul Wilton Gregory, din Washington D.C., unul dintre semnatarii scrisorii, a mers până la a pune pe picior de egalitate „dreptatea rasială” a BLM cu lupta pentru a proteja viața umană de avort: „Nașterea nu este decât primul moment al demnității umane a unei persoane, care nu se pierde niciodată de-a lungul întregii sale vieți”.

Trebuie să subliniem - dacă mai era nevoie - că valorile promovate de Black Lives Matter sunt departe de cele creștine.

Grupul de stânga susține oficial „justiția reproductivă care ne dă autonomie asupra corpului nostru”. Se estimează că, în timp ce afro-americanii reprezintă circa 17% din populația Statelor Unite, 40% din avorturile făcute în SUA sunt făcute de femeile de culoare.

BLM se angajează să „perturbe exigența structurii familiei ca celulă (a societății), așa cum este prescrisă de Occident”, în favoarea unei organizări sociale tribale, „familii lărgite și «sate», care se sprijină reciproc și care se ocupă în mod colectiv unele de altele”.

Așadar, reîntoarcerea la organizarea tribală, pe care o propunea acum vreun an și o activistă USR.

De asemenea, afirmă BLM, „sprijinim o rețea a afirmării queer”, adăugând: „Când ne reunim, o facem cu intenția de a ne elibera de influența apăsătoare a gândirii hetero-normative sau, mai degrabă, a concepției că toți oamenii sunt heterosexuali.”