Hoţi de maşini cu plăcinte de bani în cuptor

Membrii uneia dintre cele mai puternice reţele care se ocupa de furturi de automobile au fost luaţi pe sus de poliţişti. Printre ei şi funcţionari publici.

Ofiţerii Direcţiei Generale Anticorupţie au desfiinţat, ieri, una dintre cele mai puternice reţele de furturi de maşini. Ancheta a început în luna mai, iar în reţea au reuşit să se infiltreze câţiva ofiţeri de poliţie sub acoperire. Aproximativ 64.000 de euro au fost confiscaţi în urma a 44 de percheziţii în casele unor suspecţi şi la sediile unor firme din Bucureşti, Ilfov, Constanţa, Giurgiu şi Suceava.

Metode bătrâneşti de păstrat banii

Infractorii n-au avut încredere în bănci, au preferat metodele bătrâneşti de economisit. La unul dintre controale, de sub salteaua unui pat a fost scoasă o pungă cu vreo opt cărămizi de bani, strunite bine în elastic. Şi pentru că, probabil, n-a fost loc sub saltea, banii au fost îngrămădiţi şi în cuptorul de aragaz, printre tăvile pentru plăcintă.

În urma descinderilor, au fost reţinuţi şi duşi la audieri 50 de indivizi. Sunt aproximativ 15 capete de acuzare, printre care luare şi dare de mită, înşelăciune, fals şi uz de fals. Aceştia sunt suspectaţi pentru infracţiuni comise în perioada 2009-2011.

Printre oamenii cheie ai reţelei au fost identificaţi şi doi poliţişti de la Secţia 26, un agent de la Direcţia de Înmatriculări şi Permise Auto, un jandarm de la Direcţia Judiciară şi trei angajaţi ai Registrului Auto Român (RAR).

Modul de operare

Maşinile erau aduse în România printr-o metodă cât se poate de simplă. Erau închiriate de la companii de tip rent - a - car din străinătate. După ce expira contractul, li se falsificau actele şi erau înmatriculate. Toate operaţiunile de înregistrare se făceau prin complicitatea unor funcţionari de la RAR şi Serviciul pentru Permise. După ce se rezolva problema actelor, maşinile erau vândute în România.

O altă modalitate era aceea de a căuta maşini care să fie identice ca model, an de fabricaţie şi culoare cu unele înregistrate în România. Maşinilor furate li se făceau acte identice cu ale celor de la noi. Pentru a obţine astfel de informaţii, hoţii erau ajutaţi de funcţionari, care verificau datele din evidenţele oficiale.

Automobilele cu acte contrafăcute puteau fi descoperite doar dacă li se verifica seria de şasiu, iar acest control se face doar atunci când se vând sau la efectuarea inspecţiei tehnice periodice, la RAR.

PRINŞI ÎN OFFSAID

Sportivi la volanul unor maşini furate

Cristi Munteanu, fostul portar al echipei Dinamo Bucureşti, este cercetat pentru tăinuire în acelaşi dosar şi are interdicţia de a părăsi localitatea. Sportivul ar urma să fie dus la audieri pentru a da declaraţii în legătură cu acuzaţiile care i se aduc. În luna aprilie, procurorii Parchetului Capitalei au început urmărirea penală împotriva a nouă persoane implicate în furturile unor maşini de lux. Printre cei audiaţi în acest dosar a fost şi mijlocaşul dinamovist, în acea vreme, Andrei Mărgăritescu. Procurorii îi acuză pe cei doi sportivi de faptul că ştiau că maşinile lor sunt furate. La mijloc e vorba de un Audi A8 pe care Munteanu i l-a vândut lui Mărgăritescu.