Honda CR-Z, primul hibrid sportiv, a oprit în România

Coupé-ul japonez cu propulsie alternativă, care poate fi comandat începând din această lună şi de clienţii autohtoni, şi-a propus să demonstreze că un model hibrid nu trebuie să fie musai anost.

Honda şi-a dublat luna aceasta oferta de modele cu propulsie alternativă pentru piaţa autohtonă, odată cu lansarea coupé-ului CR-Z, primului autoturism hibrid sportiv, după cum a ţinut să sublinieze constructorul japonez.

Maşina poate fi comandată, începând de săptămâna viitoare, la toţi concesionarii Honda din România. Preţul singurei versiuni disponibile, CR-Z GT nu a fost deocamdată comunicat, dar surse apropiate importatorului mărcii dau ca sigur un preţ de: 20.980 de euro fără TVA.

Hibridul Honda CR-Z a fost prezentat, în premieră, la Salonul Auto de la Detroit, din luna ianuarie. Versiunea dedicată pieţei europene a modelul propulsat de un motor pe benzină şi unul electric a fost expusă, în martie, la Salonul Auto de la Geneva.

Honda susţine că CR-Z combină avantajele garantate de propulsia alternativă cu acelea asigurate de şasiul conceput special pentru placerea condusului – totul într-o prezentare cu adevărat atrăgătoare. Noul autoturism are şansa să demonstreze, aşadar, că un model hibrid nu trebuie să fie neapărat urâţel şi plictisitor. Cum este cazul clasicului Toyota Prius sau mai noului Honda Insight.

Un fel de Volkswagen Scirocco mai „curat” CR-Z este un coupé compact, în genul cunoscutului Volkswagen Scirocco, cu un sistem flexibil de 2+2 locuri care oferă posibilitatea transportării pe banchetă a unor adulţi nu foarte înalţi pe distanţe scurte sau a unor copii cu ocazia unor călătorii mai lungi.

CR-Z a fost dezvoltat pe o versiune scurtată a platformei teh nice utilizate de Insight, primul hibrid Honda. Coupe-ul (4,10 metri lungime) e mai scurt cu aproape 30 de centimetri ca modelul hatchback şi are un ampatament cu 11,5 centimetri mai mic. CR-Z cân tăreşte cu 44 de kilograme mai puţin (1.235 kg). Pentru acest model, Honda a modificat setările sus pensiei, criticate în cazul Insight.

Premieră în segment: transmisie manuală cu 6 trepte

Sistemul de propulsie paralel hibrid IMA (Integrated Motor Assist), care echipează Honda CR-Z, este alcătuit dintr-un mo tor pe benzină de 1.5 litri, care dezvoltă 110 cai-putere, şi o unitate electrică (care livrează suplimentar 14 cai-putere). Cuplul maxim, de 174 Nm, vine foarte devreme, la numai 1.000 rpm. Transmisia (la puntea faţă) se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu 6+1 trepte – o premieră mondială în domeniu.

Cifrele oficiale indică un consum mediu de 5 l/100 km şi emisii de dioxid de carbon situate la un plafon coborât dar nu spectaculos – 117 grame la fiecare kilometru parcus.

Deşi CR-Z este promovat ca primul hibrid sportiv, performanţele maşinii (viteză maximă – 200 km/h, acceleraţie 0-100 km/h – 9,9 secunde) nu sunt impresionante. Pretenţiile Honda tre buie că sunt sprijinite de ţinuta de drum a maşinii, iar nu de sprinturile tip ”liniuţă”.

În pas cu vremurile, CR-Z oferă şoferului posibilitatea de a alege modul în care maşina răspunde la comenzi, în acord cu preferinţele proprii – fie pentru a maximiza plăcerea la volan, fie în ideea minimizării consumul, fie pentru a obţine o medie între cele două.

Fiecare setare modifică răspunsurile acceleraţiei şi direcţiei, regimul de funcţionare a climatizării, timpii de răspuns ai sistemului ”Stop-start” şi nivelul de asistenţă asigurat de IMA.

CR-Z TYPE R

Tunerul Mugen pregăteşte o versiune cu 200 de cai-putere

O Informaţie neconfirmată încă, dar vehiculată cu insistenţă pe internet, spune că tunerul Mugen pregăteşte de zor versiunea sportivă – Type R – a coupé-ului hibrid CR-Z.

Maşina va folosi, se pare, acelaşi motor pe benzină, care însă va fi convins să furnizeze 150 de cai-putere (cu 40 mai mult ca varianta standard).

Într-o notă similară, unitatea electrică ar urma să genereze 50 de cai-putere (cu 36 în plus). CR-Z Type R se va comporta ca un model cu adevărat sportiv, urmând să accelereze de la zero la 100 km/h în circa şase secunde.