Coupé-ul japonez cu propulsie alternativă Honda CR-Z face ceea ce oricărui model exclusiv hibrid îi este cu desăvârşire interzis - spectacol.
L-am reevaluat. Aşa se spune, nu? Coupé-ul japonez Honda CR-Z nu este doar un model hibrid care îşi face treaba cu aproximaţie. Nu. Este cel mai neisprăvit hibrid realizat până acum. Şi, tocmai de aceea, de departe, cel mai reuşit.
CR-Z-ul întoarce capete pe stradă. La apariţia oricărui alt model de aceeaşi stirpe e mai indicat să îţi fereşti iute privirea. Fără a deborda de "muşchi", micul coupé nipon – care are la dispoziţie numai 124 de cai-putere – compensează printr-un dinamism de modă veche.
A continua să conduci CR-Z-ul "la consum" odată ce ai descoperit că ai de-a face cu o sportivă aproape desăvârşită (n-ar strica nişte "căluţi" în plus) e ca şi cum ai pretinde că n-ai văzut-o pe blonda de la masa de vizavi că ţi-a zâmbit pentru a continua să bei cu băieţii,din grija de a nu le răni sentimentele.
Dacă tot dai un ban, măcar distrează-te!
De vreme ce tot ai dat, probabil, mai mult decât ar fi cazul – la 26.000 de euro poţi găsi o sumedenie de maşini fie mai încăpătoare, fie mai puternice, fie şi una şi alta – atunci măcar să te bucuri de ce ai.
Poate şi pentru că nu ne numărăm printre cei numai şase clienţi români care şi-au comandat un CR-Z (până la jumătatea acestui an, potrivit datelor APIA), am avut detaşarea necesară pentru a alerga micul coupé până la epuizare.
Puţine maşini ni s-au părut, vreodată, atât de distractive.
TEST EVZ
Lungime/lăţime/înălţime: 4,08/1,74/1,39 m Ampatament/masă proprie: 2,43 m/1.245 kg Capacitate rezervor/portbagaj: 40/225 (400) l Număr locuri/uşi: 2+2/2 Motor benzină: 1.497 cmc, 110 CP, 145 Nm, 117 g/km Motor electric: 14 CP, 78 Nm (1.000 rpm) IMA (sist.hibrid): 124 CP (6.100 rpm), 174 Nm (1.000 rpm) Transmisie: 2x4 (faţă), 6+1 M Performanţe: 9,9 s (0-100 km/h), 200 km/h (vit. max.) Consum oficial mixt: 5 l/100 km Consum în test: 6,1 l/100 km (minim), 11,9 l/100 km (maxim) Preţ cu TVA: 26.015 euro Alte modele hibride: Honda Insight (4,5 l/100 km, 105 g/km) – 22.295 de euro; Toyota Prius (3,9 l/100 km, 89 g/km) – 27.527 de euro.