Cel mai nereuşit model hibrid este, în acelaşi timp, şi cel mai izbutit

Coupé-ul japonez cu propulsie alternativă Honda CR-Z face ceea ce oricărui model exclusiv hibrid îi este cu desăvârşire interzis - spectacol.

L-am reevaluat. Aşa se spune, nu? Coupé-ul japonez Honda CR-Z nu este doar un model hibrid care îşi face treaba cu aproximaţie. Nu. Este cel mai neisprăvit hibrid realizat până acum. Şi, tocmai de aceea, de departe, cel mai reuşit.

CR-Z-ul întoarce capete pe stradă. La apariţia oricărui alt model de aceeaşi stirpe e mai indicat să îţi fereşti iute privirea. Fără a deborda de "muşchi", micul coupé nipon – care are la dispoziţie numai 124 de cai-putere – compensează printr-un dinamism de modă veche.

Prin prezenţă şi prestaţii, Honda CR-Z se proziţionează mai degrabă în zona coupé-ului german  Volkswagen Scirocco 1.4 TSI - 122 CP, decât alăuturi de Honda Insight, hibridul urâţel şi plictisitor din "coasta" căruia a prins viaţă.   Direcţia iute, răspunsul liniar şi prompt al pedalei de acceleraţie (atunci când se selectează modul "Sport", prin apăsarea butonului cu acelaşi nume plasat în stânga volanului), dimensiunea compactă şi şasiul perfect echilibrat (ajutat şi de ampatamentul redus), sunetul emanat de evacuare (amintiţi-vă de Type-R, apoi daţi volumul la jumătate) – toate te împing în păcat.

A continua să conduci CR-Z-ul "la consum" odată ce ai descoperit că ai de-a face cu o sportivă aproape desăvârşită (n-ar strica nişte "căluţi" în plus) e ca şi cum ai pretinde că n-ai văzut-o pe blonda de la masa de vizavi că ţi-a zâmbit pentru a continua să bei cu băieţii,din grija de a nu le răni sentimentele.

Dacă tot dai un ban, măcar distrează-te!

De vreme ce tot ai dat, probabil, mai mult decât ar fi cazul – la 26.000 de euro poţi găsi o sumedenie de maşini fie mai încăpătoare, fie mai puternice, fie şi una şi alta – atunci măcar să te bucuri de ce ai.

Poate şi pentru că nu ne numărăm printre cei numai şase clienţi români care şi-au comandat un CR-Z (până la jumătatea acestui an, potrivit datelor APIA), am avut detaşarea necesară pentru a alerga micul coupé până la epuizare.

Puţine maşini ni s-au părut, vreodată, atât de distractive.

TEST EVZ

Honda CR-Z

Lungime/lăţime/înălţime: 4,08/1,74/1,39 m Ampatament/masă proprie: 2,43 m/1.245 kg Capacitate rezervor/portbagaj: 40/225 (400) l Număr locuri/uşi: 2+2/2 Motor benzină: 1.497 cmc, 110 CP, 145 Nm, 117 g/km Motor electric: 14 CP, 78 Nm (1.000 rpm) IMA (sist.hibrid): 124 CP (6.100 rpm), 174 Nm (1.000 rpm) Transmisie: 2x4 (faţă), 6+1 M Performanţe: 9,9 s (0-100 km/h), 200 km/h (vit. max.) Consum oficial mixt: 5 l/100 km Consum în test: 6,1 l/100 km (minim), 11,9 l/100 km (maxim) Preţ cu TVA: 26.015 euro Alte modele hibride: Honda Insight (4,5 l/100 km, 105 g/km) – 22.295 de euro; Toyota Prius (3,9 l/100 km, 89 g/km) – 27.527 de euro.