Heineken intra in liga berarilor romani

Brau Union Romania, producatorul marcilor de bere Heineken (sponsor oficial al Champions League), Ciuc si Bucegi, s-a integrat si cu numele in grupul international din care face parte, devenind Heineken Romania.

Din 2003 - anul cand Heineken a intrat pe piata romaneasca a berii -, conducerea grupului s-a concentrat pe integrarea fabricilor romanesti in grupul international si pe relatia cu personalul din fabrici, considerand ca schimbarea numelui nu era o urgenta, a declarat Edwin Botterman, presedinte si CEO al Heineken Romania.

Schimbarea numelui a fost necesara si pentru ca denumirea Brau Union nu era la fel de cunoscuta precum este Heineken, denumirea unui produs al companiei.

Heineken Romania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri in crestere cu 24% fata de 2005, cand cifra de afaceri a fost de 574,8 miloane lei. Vanzarile tuturor marcilor de bere ale companiei in tara noastra au fost mai mari decat cresterea pietei, situata la 17%-18% in 2006.

Cu marcile pe care le comercializeaza in Romania - Heineken, Gosser, Schlossgold, Ciuc, Silva, Golden Brau, Gambrinus, Bucegi, Harghita, Hategana si Zipfer - compania a avut, in 2006, o cota de piata de 26,7%, fiind urmata de Interbrew (care a anuntat ca intentioneaza sa-si schimbe denumirea in InBev Romania) cu o cota de 21,7% si de Ursus Breweries - cu 20,3%, conform studiilor AC Nielsen.

Romanii au baut, anul trecut, 4,3 milioane hectolitri de bere produsa de cei peste 1.300 de angajati ai celor patru fabrici Heineken din Miercurea Ciuc, Hateg, Constanta si Craiova.

Heineken a fost, in 2006, cel mai mare „cheltuitor” pentru publicitate din industria berii si intentioneaza sa urmeze aceeasi reteta si in acest an, a spus Marius Melesteu, directorul comercial al firmei.

Potrivit conducerii, cea mai mare parte a profitului este reinvestita in modernizarea echipamentelor, anul trecut fiind investita suma de 30 milioane de euro. Heineken va investi in urmatorii trei ani 80 de milioane de euro, dintre care 30 de milioane de euro anul acesta.

Cei de la Heineken nu sunt speriati de intrarea pe piata a noilor marci de bere, considerand ca fiecare consumator roman are o relatie speciala cu berea pe care o consuma, fapt ce face dificila patrunderea noilor produse pe piata.