Evenimentul Zilei > Monden > Harry și Meghan au acționat BBC în instanță. Motivul disputei: știrile pe tema prenumelui fetiței nou-născute
Harry și Meghan au acționat BBC în instanță. Motivul disputei: știrile pe tema prenumelui fetiței nou-născute

Harry și Meghan au acționat BBC în instanță. Motivul disputei: știrile pe tema prenumelui fetiței nou-născute

BBC, dar și alte companii mass-media din Marea Britanie sunt acuzate de cuplul de Sussex de calomnie.

Meghan și Harry declară război postului BBC și mai multor companii mass-media din Marea Britanie, după ce au promovat „informaţii false şi defăimătoare” în legătură cu prenumele Lilibet al fiicei nou-născute.

„Lilibet” era numele de alint al Reginei Elisabeta pe care i-l adresau prinţul Philip și tatăl suveranei. Potrivit unor informații publicate în presa internațională, pe o coroană funerară depusă pe sicriul prințului Philip, regina Elisabeta a II-a s-a semnat „Lilibet”.

Duce și ducesa de Sussex și-au întâmpinat împreună al doilea copil, o fetiță pe care au numit-o Lilibet „Lili” Diana Mountbatten-Windsor , vineri, 4 iunie, și au împărtășit vestea cu lumea duminică după-amiază. Într-o declarație împărtășită de secretarul de presă, cuplul a dezvăluit că numele fiicei lor onorează două femei importante din viața lui Harry: bunica sa, regina și regretata sa mamă, Diana, prințesa de Wales.

A cerut cuplul aprobarea Reginei?

Potrivit unor informații din mass-media britanică, Harry şi Meghan ar fi consultat-o pe Regina Elisabeta în privința acordării prenumelui de Lilibet fiicei lor, însă Jonny Dymond, experimentat corespondent al BBC pe subiecte regale, a transmis că „o sursă de la palat” a infirmat această informație.

„Ducele a vorbit cu familia lui înainte de a face acel anunţ – de fapt, bunica lui a fost primul membru al familiei regale cu care a vorbit la telefon. În timpul acelei conversaţii, el şi-a exprimat speranţa că va putea să îi acorde fiicei sale prenumele Lilibet, în onorarea reginei. Dacă ea nu ar fi susţinut ideea, ei nu ar fi folosit acest prenume”, mai spune, însă, corespondentul.

BBC, acționat în instanță de cuplul de Sussex

În urma informațiilor publicate de BBC pe tema prenumelui fetiței cuplului de Sussex, Harry și Meghan au înaintat, prin intermediul cabinetului de avocatură Schillings din Londra o plângere prin care avertizează compania că a publicat și promovat „informaţii false şi defăimătoare”, care au fost preluate și de către alte agenții de știri.

BBC nu are relații extrem de roz cu Familia Regală. Un alt corespondent pe nume Martin Bashir ar fi folosit documente false pentru a o convinge pe prinţesa Diana să îi acorde un interviu, care a devenit, ulterior, extrem de popular, fiind difuzat și în  emisiunea „Panorama”. O anchetă demarată, în acest sens, împotriva BBC arată că firma „nu a îndeplinit standardele înalte de integritate şi transparenţă care reprezintă semnul său distinctiv”.

„Celor care şi-au asumat o anumită formă de răspundere, vă mulţumesc că v-aţi însuşit-o”, a declarat prințul Harry, conform Agerpres.

„Este primul pas spre dreptate şi adevăr. Totuşi, ceea ce mă îngrijorează cel mai mult este faptul că practici precum acelea – sau chiar mai rele – sunt încă larg răspândite şi astăzi. Atunci, dar şi acum, este vorba despre o chestiune care vizează mai mult decât un ziar, o reţea TV sau o publicaţie”, a mai spus decele de Sussex.

Publicat in categoriile: Monden
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: