Greta Thunberg a ajuns bau-bau corporatist

Pentru a „conștientiza” cauza ecologică, fotografii ale tinerei și hiperactivei militante suedeze au fost plasate în bucătăriile corporațiilor

Odată cu celebrul „Cum îndrăzniți?”, adresat cu mânie, la tribuna ONU, liderilor lumii pentru că trag mâța de coadă în lupta împotriva modificărilor climatice, figura Gretei Thunberg a devenit un avertizor universal pentru cei care mai au năravul să folosească combustibili fosili și produsele lor.

Recent, și o gânganie din ordinul coleopterelor a fost botezată după numele Gretei: „Nelloptodes gretae”. Iar figura ei apare deja pe imobile.

Așa că mai multe companii din Israel se folosesc de imaginei Gretei pentru a-i incita pe angajați să folosească din ce în ce mai puțin plastic.

Adică fotografii ale adolescentei suedeze, imprimate cu mesaje „sugestive”, cum ar fi „Are you sure?” sau „How dare you?” au fost plasate în apropierea aparatelor care distribuie pahare, farfurii și tacâmuri de unică folosință.

Obiectivul a fost clar: intimidarea celor care folosesc astfel de produse din plastic fără a le păsa de sănătatea planetei.

Fără plastic în redacții

Cu o privire acuzatoare și o expresie autoritară de preoteasă în amvon climatic, figura gravă a Gretei Thunberg este prezentă la orice colț în bucătăriile și sălile de mese din mai multe companii, inclusiv în clădirea Associated Press din Ierusalim, scrie Le Point.

Unde o angajată a redacției a lansat această plasare de fotografii. Repede preluată în țară, mai ales în birourile mass-media.

Evident, imaginile Gretei, plasate de angajați ”anonimi” sunt însoțite de fragmente din discursul activistei suedeze la tribuna Națiunilor Unite, cu tot cu întrebarea „Cum îndrăzniți?”, pesemne pentru a-i incita pe angajați să nu rămână inactivi în fața urgențelor climatice.

Campanie de culpabilizare

Identitatea persoanelor care au difuzat clișee cu Greta Thunberg rămâne necunoscută dar inițiativa, mai degrabă o veritabilă campanie de culpabilizare, pare să dea roade.

Folosirea tacâmurilor și a paharelor din plastic „a diminuat drastic” în sânul companiei Wix, situată în Tel-Aviv, potrivit lui Yatir Kaaren, director de produse.

Mai mult, pentru a nu fi încondeiați climatic, mai mulți angajați zeloși au înlocuit paharele din plastic cu unele din sticlă.

Israel, elev problemă la ecologie

Israel este însă unul din cei mai mari poluatori din regiune. Țara este în topul celor care deversează cele mai multe deșeuri în Marea Mediterană.

Fiecare israelian creează mai mult decât dublul mediei internaționale de plastic produse de un om în fiecare zi. După Statele Unite, statul evreu este și al doilea cel mai mare consumator de ustensile din plastic de unică folosință din lume.

Un raport din iunie al WWF trăgea un semnal de alarmă cu privire la poluarea cu plastic pe coasta din Tel-Aviv: 21 kg de deșeuri pe kilometru de litoral.